خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۰۷۹۵

خرید تضمینی برگ سبز چای به ۸۵ هزارتن رسید

خرید تضمینی برگ سبز چای به 85 هزارتن رسید

رئیس سازمان چای گفت: براساس آخرین آمار 85 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 176 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: براساس آخرین آمار 85 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 176 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی از پرداخت 66.2 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تا کنون 117 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی پس از تامین اعتبار به مرور به حساب چایکاران واریز می گردد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه 77 کارخانه چای سازی مشغول خرید برگ سبز چای هستند، افزود: تاکنون از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده 19 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

وی ادامه داد: میزان خرید تضمینی برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از خشکی هوا در ابتدای فصل یک درصد کاهش داشته است که پیش بینی می شود در ادامه فصل این کسری تولید جبران شود.

این مقام مسئول در پایان با انتقاد از ممنوعیت صادرات چای ایرانی تصریح کرد: صادرات چای یک فرصت برای تولید داخل به شمار می رود که باید از این فرصت مغتنم به نحو احسن استفاده کرد که بدین منظور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان چای با پیگیری های صورت گرفته درصدد رفع ممنوعیت صادرات از ابتدای شهریور ماه هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.