کد مطلب: ۲۷۸۴۳۴

خرید حجاج در عربستان کمک به اقتصاد سعودی است

خرید حجاج در عربستان کمک به اقتصاد سعودی است

مناقبی گفت: باید با فرهنگ‌سازی به مردم آگاهی داد هر یک دلاری که در عربستان خرج می‌کنند در واقع به نوعی کمک به دولت و اقتصاد این کشور است.

علیرضا مناقبی، رئیس مجمع عالی واردکنندگان کشور و رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی کشور، در خصوص حجاج و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: حج یک سفر فرهنگی، زیارتی و یک وظیفه شرعی است و خرید حجاج ارتباطی با سازمان حج و زیارت کشور ندارد، زیرا این سازمان تنها هماهنگ کننده این سفر عبادی و سیاسی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: زمانی که فردی به مدت یک ماه از کشور خارج می‌شود مبلغ ۳ هزار و سیصد دلار بایت هزینه جابجایی، هتل، خوراک و بقیه موارد هزینه سنگینی است.

رییس مجمع عالی واردکنندگان کشور گفت: در یک ماهی که فرصت داریم تا حجاج به کشور بازگردند، باید خرید کالای ایرانی و پرهیز از خرید در کشور عربستان به آنها توسط افرادی که در آنجا حضور دارند و بر کلیه امور حجاج نظارت دارند، انجام بگیرد.

مناقبی ادامه داد: با توجه به شرایط بین ایران و عربستان اگرچه نمی توان حج را به عنوان یک فریضه متوقف کرد، اما می توان به مردم فهیم و وطن پرست گفت که هر یک دلاری که در عربستان خرج می کنند در واقع به نوعی کمک به دولت و اقتصاد کشور عربستان است.

رییس انجمن واردکنندگان مواد غذایی کشور با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در خرید نکردن حجاج در عربستان تاثیر به سزایی دارد، بیان کرد: باید توجه کرد از میزان ۸۶ هزار نفری که امسال مشرف به حج بودند، چندین نفر حجاج سال اولی هستند این مساله‌ای بود که امسال سازمان حج باید باتوجه به شرایط ارزی آن را درنظر می‌گرفت و تنها به افرادی که بار اولشان بود اجازه این سفر را می داد.

مناقبی تصریح کرد: می‌توان هزینه‌ای را که می خواهیم در کشور عربستان صرف کنیم را به واردات اختصاص دهیم تا هم واردکنندگان کشور از این موضوع منتفع شوند و هم حجاجی که خواهان خرید اقلام برند هستند از داخل کشور خرید کنند و ارز کشور به جیب کشور عربستان نرود.

منبع: رادیو گفت‌‌وگو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.