کد مطلب: ۱۸۸۹۳۲

خرید «دستچین» دلیل اصلی افزایش قیمت میوه در کرمانشاه است

خرید «دستچین» دلیل اصلی افزایش قیمت میوه در کرمانشاه است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه با اشاره به اشباع بودن بازار کرمانشاه از میوه فروشی، گفت: خرید «دستچین» دلیل اصلی بالا رفتن قیمت میوه در کرمانشاه است.

سید علی حسینی با اشاره به صحبت‌هایی که درخصوص بالا بودن قیمت میوه در کرمانشاه نسبت به برخی شهرهای دیگر مطرح است، اظهار کرد: دلیل اصلی این امر خرید دستچین میوه توسط مردم است که در هیچ کجای دیگر کشور به این شیوه رواج ندارد و اکثر مردم خرید خود را به صورت «درهم» می‌خرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه ادامه داد: فرهنگ خرید میوه دستچین باعث شده مردم کرمانشاه فقط میوه‌های خوب را از یک سبد جدا کنند و میزان ضایعات میوه فروشان به مقدار قابل توجهی بالا برود.

حسینی گفت: بالا بودن قیمت میوه به هیچ عنوان به میوه فروشان ارتباطی ندارد، زیرا آنها سود قانونی 20 تا 30 درصد( از میدان بار تا درب مغازه) را روی میوه می‌کشند و گاهی به دلیل اینکه بازار راکد است از سود قانونی خود هم کم می‌کنند.

وی افزود: البته قیمت میوه در کرمانشاه خیلی هم نسبت به استان‌های مشابه و همجوار تفاوت ندارد.

حسینی عنوان کرد: اکنون میوه گرانی بجز گلابی، انار و … که فصل آنها تقریبا گذشته در بازار نداریم و قیمت اکثر میوه‌ها مناسب است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه، راهکار کاهش قیمت میوه را برپایی روز بازارهایی برای عرضه مستقیم میوه آن هم به صورت درهم اعلام کرد تا همه مردم بتوانند خرید مناسبی انجام دهند.

حسینی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری برای تعیین چند مکان در این خصوص، تصریح کرد: قرار است با همکاری جهاد کشاورزی میوه به صورت مستقیم به این بازارها بیاید و این کار نهایتا در سال آینده انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا راه اندازی این بازارها به کسب و کار میوه فروشان صدمه وارد نمی‌کند نیز گفت: میوه فروشان که میوه دستچین عرضه می‌کنند مشتری خاص خود را دارند و مشتریان بازار روز که میوه درهم عرضه کنند نیز جدا هستند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه در ادامه از اشباع بازار کرمانشاه از میوه فروشان هم یاد کرد و افزود: اکنون حدود 400 واحد میوه فروشی داریم که برای جمعیت کرمانشاه رقم زیادی است.

حسینی با بیان اینکه بسیاری از این واحدها در مدت کوتاهی ورشکسته می‌شوند، افزود: دلیل بالا بودن تعداد میوه فروشی‌ها نیز بیکاری مردم است که به سمت مغازه زدن روی می‌آورند.

وی تاکید کرد: بجز واحدهای صنفی مجاز، تعدادی واحد غیرمجاز هم داریم و در برخی مناطق ضعیف شهر حتی سوپر مارکت‌ها هم میوه می‌فروشند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه وانت بارهای عرضه میوه که اکنون در گوشه و کنار شهر هستند را نیز عامل دیگری برای اشباع بازار دانست و خاطرنشان کرد: تعدادی بازار روز عرضه میوه هم در سطح شهر از جمله میدان آزادی، بلوار تاقبستان، شهرک پردیس، انتهای مسکن و … داریم که زیر مجموعه ما نیستند و میوه می‌فروشند.

حسینی معتقد است، در چنین بازار اشباعی میوه‌فروشان نه تنها نمی‌توانند بیشتر از سود قانونی خود مبلغی روی میوه بکشند، بلکه برای جلب مشتری از سود خود هم صرف‌نظر می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.