خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۲۳۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش‌های توییتری به مصوبه مجلس / خرید سربازی چقدر شدنی است؟

واکنش‌های توییتری به مصوبه مجلس / خرید سربازی چقدر شدنی است؟

روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد که برخی از مشمولان سربازی می‌توانند سربازی را با قیمت ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون بخرند. خبری که برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از خرید سربازی خبر داد. بر این اساس برای سربازان غایب بیش از ۵ سال با توجه به مدرک خود باید ماهانه از ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس روز گذشته خبر داد: «خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از پنج سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود.»

فروش سربازی از ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

آنطور که او گفت افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود هستند.

زارع گفت: «همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.»

بر این اساس افراد دارای مدرک کاردانی برای دو سال باید ماهانه حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. همچنین قیمت خرید سربازی برای دارندگان کارشناسی ارشد ماهانه حدود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. پزشک عمومی و دارندگان مدرک دکترای تخصصی و بالاتر ماهانه باید ۲۵ میلیون پرداخت کنند.

پولدارها معاف هستند!

پس از انتشار این خبر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند. در ادامه نظر برخی از آنها را نسبت به این موضوع می‌خوانید.

«قیمت فروش سربازی رو از ۲۵۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون اعلام کردند. ببین نه اینکه ۶۰۰ میلیون بدی اتفاق خاصی تو زندگیت بیفته‌ها، این پول رو باید بدی تا بتونی مثل یک انسان عادی و مثلا آزاد بری دنبال بدبختی‌هات. اگر هم نداشته باشی باید دوسال بری بردگی بعد برگردی بری دنبال بدبختی‌هات.»

« ‏بالاخره خرید سربازی آزاد شد و حالا لیسانسه‌ها میتونن با ۴۰۰ میلیون چرک کف دست بخرنش. فقط روشون نشده مستقیم بگن پولدارا معافن، فقرا برن پا بکوبن.»

«کمیسیون تلفیق با خرید سربازی موافقت کرده ولی یه جوری قیمت داده که کسی نتونه سربازیشو بخره الا همون قشر پولدار!»

«یک جمع، نکوشیده رسیدند به مقصد یک قوم دویدند و به مقصد نرسیدند!»

« ‏دیه کامل مرد بالغ ۴۸۰ تومن؛ برای یک عمر! خرید سربازی ۲۵۰ تا ۶۰۰ تومن؛ برای ۲ سال! چطوری حساب کردید؟»

« ‏امکان ‎خرید سربازی آن‌هم با مبالغی بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان فقط به کار سرمایه‌داران می‌آید و ضدعدالت است و پیام بسیار بدی را به جامعه القا می‌کند. آیا بهتر نیست ستاد کل نیروهای مسلح مسأله سربازی را به طور اساسی حل کند و ‎سربازی اجباری را نسخ کند و فکر راه‌های دیگر باشد؟»

« ‏دنیا زمین بازی پولداراست، ما اومدیم که استادیوم خالی نباشه.»

« ‏خرید سربازی رو به قشر مرفه جامعه تبریک می‌گم. شادیتون بیش از پیش!»

« کاش میشد از این بچه پولدارها که میخوان سربازیشون رو ۶۰۰ میلیون بخرن، ۵۰۰ میلیون بگیرم و بجاشون برم سربازی.»

البته آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت در تصویب برنامه‌ی خرید سربازی برای سال آینده، هنوز با ستادکل نیروهای مسلح مشورت نکرده‌اند. حالا باید دید با این شرایط چه کسانی سربازی را می‌خرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.