کد مطلب: ۶۲۲۲۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت خرید سربازی ماهانه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان!

قیمت خرید سربازی ماهانه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان!

خرید سربازی برای مشمولان غایب بالای پنج سال امکان‌پذیر شد. بر اساس قیمت‌هایی که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه داد، مشمولان با پرداخت ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سربازی را بخرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه، خرید سربازی برای سربازان غایب بیش از ۵ سال امکان‌پذیر شد. بنابراین مشمولان با توجه به مدرک خود باید ماهانه از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان پرداخت کنند.

آنطور که خبرهای منتشرشده از جزئیات خرید سربازی نشان می‌دهد دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، پزشکی با قیمت‌های متفاوت می‌توانند سربازی را بخرند. اما قیمت خرید سربازی را چقدر تعیین کرده‌اند؟

جزئیات خرید سربازی

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه نمایندگان این کمسیون با خرید سربازی موافقت کردند، گفت: «خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از پنج سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود.»

براساس جزئیات خرید سربازی که زارع توضیح داد، افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. قیمت آن را هم از ۲۵۰ میلیون تومان تا ۶۰۰ میلیون تومان تعیین کرده‌اند.

قیمت خرید سربازی ماهانه ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان

حالا با این مصوبه و آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود هستند.

به عبارتی افراد دارای مدرک کاردانی برای دو سال باید ماهانه حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. همچنین قیمت خرید سربازی برای دارندگان کارشناسی ارشد ماهانه حدود ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. پزشک عمومی و دارندگان مدرک دکترای تخصصی و بالاتر ماهانه باید ۲۵ میلیون پرداخت کنند.

همچنین زارع گفت: «همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.»

تا پیش از این نمایندگان از خرید سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور می‌گفتند اما حالا به نظر می‌رسد سربازان در داخل کشور هم می‌توانند سربازی را بخرند. البته آنطور که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه‌ی ۱۴۰۱ می‌گوید در تصویب برنامه‌ی خرید سربازی برای سال آینده، هنوز با ستادکل نیروهای مسلح مشورت نکرده‌اند.

حقوق سربازان چقدر است؟

این در حالی است که بر اساس اطلاعیه‌ای که اواخر فروردین ۱۴۰۰ از سوی ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد، حقوق سربازان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا حدود چهار میلیون تومان تعیین شد. حالا هم محسن دهنوی، نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در صفحه شخصی در توییتر نوشت: در سال ۱۴۰۱، هیچ سربازی کمتر از سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافتی نخواهد داشت.

آنطور که او نوشت: حقوق سربازان مجرد غیرعملیاتی معادل ۶۰ درصد یک پایور، سربازان مجرد عملیاتی معادل ۷۵ درصد یک پایور و سربازان متاهل معادل ۹۰درصد یک پایور می‌شود. پارسال، متوسط حقوق سربازان ۳۰۰ هزار تومان بود؛ این رقم امسال به ۱.۵ میلیون تومان رسید و سال بعد بالای ۳.۵ میلیون تومان می‌شود.

به گفته این نماینده مجلس، حقوق ماهیانه سربازان متاهل نیز پنج میلیون تومان می‌شود. به طور میانگین، حقوق سربازان نسبت به امسال سه برابر می‌شود. حالا باید دید در چنین شرایطی چه کسانی از طرح فروش خدمت سربازی استقبال می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این طرح مال ما نیست مال خودشونه
    من اگه250 داشتم ی کاسبی راه مینداختم که نیاز به پایان خدمت هم نداشت
    برید خودتونو دست بندازید

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه که همین بلا رو سر ما اعزامیهای سال ۷۸ اوردید .در پاسگاه مرزی که قبل از ما 10 تا سرباز داشت سه نفر بودیم دو تا نگهبان یک نفر اشپز و خدماتی .نمی دونید چه بد بختی وبی خوابی کشیدیم .بچه
    پولدارها با خرید سربازی عشق وحال می کردند .ما با نون خشک سر می کردیم .تمام شهیدان از خانواده های ضعیف بودند .حالا تمام کسانی که این قانونها رو تصویب می کنند از قشر پولدار جامعه هستند .اقایون همیشه صلح نیست .

  • ناشناس

    سلام آقایون مسئول.این چه طرحه سنگینه سال 97قیمت خرید بین 20بود تا 45میلییون ولی هنوز کسی نمیتونست با این قیمت بخره.حالا بعد از دوسال اومدید 12برابرش کردید.قیمتا بیارید پایین همه جوره شما دارید طرف قشر پولدار را میگیرید.کسی که برجی 4میلیون درآمد داره چطور برجی ده میلیون قسط

  • ناشناس

    فروش سربازی عا لی ولی گران
    با این تورم وحشتنا ک .?

  • ناشناس

    درود.ماهایی که حقوقمون به سه ملیونه نمیرسه و بالای ۱۷ ساله سرباز فراری حساب میایم وزیردیبلم هستیم چطوری حساب میکنن؟

  • ناشناس

    خرج ب این گرونی اون بدبخت پول ازکجابیاره بخوره ازکجابیاره بخره فکرهبچ جامردم بدبخت نمیکنین

  • ناشناس

    خدارو شکر از سرمون رفع شد که دقدقه نباشه هرچیزی و باید سرموقش بری

  • ناشناس

    هرچیزی رو باید سر موقه خودش گرفت که بعدها به مشکل بر نخورد

  • ناشناس

    دو سال نقطه صفر مرزی خدمت کردم تو نفت شهر.در هفته کلا ۲۰ ساعت میخوابیدیم همش سر پست بودیم تابستون من دمای هوا ۶۲ درجه رو تو نفت شهر دیدم ۵ بار عقرب نیشم زد ۲ بار مار ۲ بار هم سالک بیچاره شدیم یه کارت بی ارزش بگیریم به هیچ دردی هم نمیخوره الان آقازاده ها پول میدن خیلی راحت خدمت سربازی رو میخرن.کشور ما برای بچه پولدارها بهشته برا ما بدبخت بیچاره ها جهنم.

    • مردیم از خوشی

      شما ۱۶ و بیخیال همون ۱۰ تومنو بدید هرجا بگید خدمت میکنیم.

  • ناشناس

    زندگی تو این اجتماع خودش یه سربازیه باید حقوق هم بدین تازه بعد میاین میگین ۲۵۰ میلیون یا ماهی ۱۰ میلیون؟
    خداوکیلی چجوری اینقدر راحت از این تصمیمات میگیرید؟