کد مطلب: ۳۱۲۲۲۰

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی:

مردم از خرید سکه در فضای مجازی خودداری کنند

مردم از خرید سکه در فضای مجازی خودداری کنند

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی می‌گوید: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار خرید و فروش هرگونه سکه به طور مجازی ممنوع است. بنابراین توصیه ما به مردم این است که به هیچ عنوان از فضای مجازی برای خرید سکه اقدام نکنند.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی درباره خرید و فروش مجازی سکه به تجارت‌نیوز گفت: طبق آیین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی هرگونه فروش کالا یا خدمات در فضای مجازی باید تحت نظر اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی باشد.

رضا الفت‌نسب افزود: در حال حاضر حساسیت‌های زیادی بر نحوه عملکرد برخی رسته‌های صنفی ایجاد شده است. به عنوان مثال اخیرا خرید و فروش مجازی سکه و طلا دغدغه‌های زیادی را برای شهروندان فراهم کرده و به همین جهت در نظر داریم برخی قوانین و مقررات خاصی را برای این نوع رسته‌ها تدوین کنیم.

او اظهار کرد: در گذشته نیز با اوج گرفتن فعالیت استارت‌آپ‌ها اتحادیه کسب و کارهای مجازی قوانین و مقرراتی را برای نحوه فعالیت تاکسی‌های آنلاین ایجاد کرد تا از این پس تمام فعالیت‌ها در یک مسیر روشنی اقدامات لازم را انجام دهند.

راساس مصوبه شورای پول و اعتبار خرید و فروش هرگونه سکه به طور مجازی ممنوع است. بنابراین توصیه ما به مردم این است که به هیچ عنوان از فضای مجازی برای خرید سکه اقدام نکنند.

الفت‌نسب در ادامه گفت: برای نحوه فعالیت‌های خرید و فروش طلا و سکه نیز درنظر داریم شیوه اقدامات نظارتی و قوانینی را برایشان فراهم سازیم. بنابراین در یک جلسه هم‌اندیشی قرار شده برای ساماندهی امور از مسئولان دولتی و فعالان بازار دعوت به عمل آوریم تا فرصت و چالش‌های کسب و کارهای مجازی در رسته صنفی طلا را احصا کنیم و مورد بررسی قرار دهیم.

او درباره ممنوعیت خرید و فروش سکه در فضای مجازی عنوان‌ کرد: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار خرید و فروش هرگونه سکه به طور مجازی ممنوع است. بنابراین توصیه ما به مردم این است که به هیچ عنوان از فضای مجازی برای خرید سکه اقدام نکنند. از طرف دیگر با توجه به گسترش فعالیت مجازی خریدو فروش مصنوعات طلا هم معتقدیم که مردم برای خرید این نوع کالاهای سرمایه‌ای ابتدا از نحوه فعالیت این نوع کسب و کارها استعلام بگیرند.

الفت‌نسب گفت: البته اتحادیه کسب و کارهای مجازی نمی‌تواند ضامن فعالیت تمام امور فعالان اقتصادی در این حوزه باشد. ما تنها می‌توانیم امور افراد را رصد کنیم و به آنها مدرکی درباره قانونی بودنشان ارایه دهیم اما اگر زمانی این فعالان نیز کلاهبرداری کردند، ما مقصر نیستیم. چرا که هر کسب‌وکار مجازی نیز می‌تواند همانند دیگر مشاغل تخلفاتی انجام دهند.بنابراین مسئولان اتحادیه نمی‌توانند صفر تا 100 تضمین کنند که این افراد متخلف یا خلاف کار نیستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.