کد مطلب: ۵۶۷۶۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های جدید برای خریداران طلا / رشد طلا و سکه تا کی ادامه دارد؟

سیگنال‌های جدید برای خریداران طلا / رشد طلا و سکه تا کی ادامه دارد؟

صعودی بودن قیمت دلار در بازار داخلی و قیمت طلا در بازار جهانی روند قیمت طلا در بازار داخل را کمی متفاوت از چند وقت اخیر کرده است. اما این صعود قیمت طلا ممکن است تا کی ادامه داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، درست مثل هفته اول تیر ماه، سکه پربازده‌ترین بازار هفته اول مرداد هم شد. خریداران سکه امامی که در روزهای پایاین تیرماه می‌توانستند هر سکه را به نرخ ۱۰ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان بخرند، حالا تا پایان روز هفتم مردادماه باید ۵۶۲ هزار تومان بیشتر هزینه کنند. قیمت سکه در هفته‌ای که گذشت با رشد ۵٫۳ درصدی نسبت به هفته قبل به نرخ ۱۱ میلیون و ۱۵۸ هزار تومان رسید.

قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در این هفته بیش از ۴۱ هزار تومان افزایش یافت. براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر گرم از این فلز ارزشمند در هفته گذشته یک میلیون و ۵۶هزار تومان قیمت داشت که با رشد ۳٫۹درصدی در این هفته به نرخ یک میلیون و ۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

به نظر می‌رسد صعودی بودن قیمت دلار در بازار داخلی و قیمت طلا در بازار جهانی روند قیمت طلا در بازار داخل را کمی متفاوت از چند وقت اخیر کرده است. اما این صعود قیمت طلا ممکن است تا کی ادامه داشته باشد؟

ابتدا درباره بازار جهانی طلا بررسی‌ها چه نشان می‌دهد؟ قیمت جهانی طلا در معاملات هفته جاری که با نوسانات زیادی در حفظ کانال ۱۸۰۰ دلاری مواجه شد، طی چند رفت و برگشت توانست به سقف قیمتی دو هفته‌ای خود برسد.

طبق گزارش دنیای اقتصاد، اونس طلا روز پنج‌شنبه پس از این اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال آمریکا همچنان به پشتیبانی نیاز دارد و هنوز فاصله زیادی تا افزایش نرخ‌های بهره وجود دارد، ۸/ ۱درصد صعود کرد. سخنان رئیس فدرال‌رزرو نگرانی‌هایی در مورد تورم به وجود آورد و شاخص دلار را تحت فشار قرار داد به شکلی که دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید و باعث شد تقاضا برای خرید طلا بالا برود. هر چند قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت و در (ساعت ۲۰) به ۱۸۲۲ دلار رسید اما در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.

درباره بازار داخلی دلار چطور؟ خبرهای خوشی از وین به گوش نمی‌رسد و سطح تنش ایران و امریکا بالا گرفته است. همین موضوع امیدها به احیای برجام را کمرنگ کرده و به نظر می‌رسد که بازار ارز هم از این موضوع متاثر شده و می‌شود.

با این روند به نظر می‌رسد سیگنال‌های تحریک‌کننده قیمت طلا کمرنگ نشده‌اند. اما یک علت دیگر احتمالا بر بازار طلا تاثیر بگذارد.

دبیر اتحادیه طلا عقیده دارد با توجه به نزدیکی به ماه محرم، تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که تقاضا در بازار کم می‌شود و میزان خرید در بازار طلا و سکه کاهش پیدا می‌کند؛ همین مساله می‌تواند یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در هفته آینده باشد.

نادر بذرافشان به تجارت‌نیوز توضیح داده است: به طور کلی با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و نوسانات قیمت در هفته گذشته، اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد و انس جهانی و قیمت دلار نوسانات زیادی را نداشته باشند، احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود دارد.

آیا بازار طلا طبق انتظارات عمل خواهد کرد؟ برای پیگیری آخرین نرخ آن، صفحه قیمت طلا را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.