خبر فوری:

کد مطلب: ۵۳۷۱۹۴

خرید واکسن کرونا توسط شهرداری منتفی شد/ آمار مرگ و میر در تهران کاهش یافت

خرید واکسن کرونا توسط شهرداری منتفی شد/ آمار مرگ و میر در تهران کاهش یافت

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص منتفی شدن خرید واکسن کرونا توسط شهرداری تهران توضیحاتی داد و گفت: آمار مرگ و میر در تهران از ۱۵۰ به زیر ۱۲۰ رسیده و البته همچنان آمار نسبت به هفته آخر اسفند بالاست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناهید خداکرمی گفت: تهیه واکسن در وزارت بهداشت انجام می‌شود، اما دولت خواست که شرکت‌های خصوصی هم در بخش خرید کمک کنند. ما هم فکر کردیم برای کمک به دولت و همچنین با توجه به اینکه نیروهای خدماتی زیادی در شهرداری در اولویت تزریق واکسن هستند، ما این واکسن را خریداری کنیم. بسیاری از افراد نیازمند در اولویت بالای تزریق واکسن قرار دارند، در نتیجه ما طرحی را آماده کردیم که امکان خرید واکسن فراهم شود و قرار بود که هزینه‌های آن هم از محل بودجه رفاهی خود کارکنان شهرداری و بودجه بیماری‌های واگیردار که در ردیف‌های بودجه شهرداری برای گروه‌های پرخطر بود، تأمین شود که این موضوع از دستور خارج شد.

وی افزود: رانندگان اتوبوس و تاکسی باید در اولویت دریافت واکسن باشند. شهرداری ۲۷۰۰ واکسن دریافت کرد و این عدد در مقابل نیروهای خدماتی ما ناچیز است.

به گفته خداکرمی، برای شهرداری کارگر افغان با ایرانی فرقی ندارد و این نهاد فقط لیست را تهیه می‌‌کند.

وی گفت: در تمام دنیا یک مسائلی به عنوان کدهای اخلاقی در پزشکی و در سلامت وجود دارد که باید رعایت شود و نام افراد محفوظ شود. شاید کسی دوست نداشته باشد اسمش منتشر شود که واکسن دریافت کرده است. مگر این که از تک تک آنها اجازه گرفته شود که نام آنها درج شود. البته اگر وزارت بهداشت هم مجوز دهد ما اسم فامیل افراد دریافت کننده واکسن را منتشر می‌کنیم، البته باید فردی که واکسن را زده راضی باشد که اسمش منتشر شده است.

به گفته خداکرمی مرگ و میر در تهران به زیر ۱۲۰ رسید اما همچنان بالاست و قبور آماده هم در بهشت زهرا به اندازه کافی وجود دارد.

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.