کد مطلب: ۴۹۲۸۰۵

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

چرا معامله خودروی خارجی متوقف شد؟

چرا معامله خودروی خارجی متوقف شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از توقف خرید و فروش خودروهای خارجی خبر داد و گفت: روند خرید و فروش خودروهای خارجی قفل شده است و عملا نه خریداری در بازار وجود دارد و نه فروشنده‌ای.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با تداوم کاهش قیمت دلار، روند خرید و فروش خودروهای خارجی عملا متوقف شده است. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، عملا نه خریداری در بازار وجود دارد و نه فروشنده‌ای.

مهدی دادفر درباره چرایی توقف خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار به تجارت‌نیوز گفت: برخی نمایشگاه‌داران از دیگر همکاران خود خودروهای خارجی را بین 200 تا 250 میلیون تومان زیر قیمت می‌خرند اما این خودروها را به مردم نمی‌فروشند؛ چرا که فعالان بازار هم منتظر برخی تصمیمات سیاسی در عرصه بین‌الملل هستند.

منتظر نتایج نهایی انتخابات آمریکا هستیم

پیش از برگزاری انتخابات آمریکا هم خرید و فروش خودروی خارجی برای مدتی متوقف شد. فیروز نادری، فعال بازار خودرو درباره دلیل این مساله گفته بود « تمام فعالان بازار خودرو دست بسته راه می‌روند و منتظر نتایج نهایی انتخابات آمریکا هستند. همین موضوع باعث شده که خرید و فروش در بازار خودرو داخلی بسیار کم باشد. ممکن است در برخی از مدل‌های محبوب خودرو فروخته شود اما عملا در بازار خودروهای خارجی طی یک هفته گذشته خرید و فروشی رخ نداده است.»

اما حالا با مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی جو بایدن، مساله جدیدی مطرح شده و آن هم احتمال مذاکره ایران و آمریکا و بازگشت آمریکا به برجام است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این مورد می‌گوید: «در بازار خودرو برخی شایعات مبنی بر مذاکره میان ایران و آمریکا مطرح است؛ همین موضوع طرح آزادسازی واردات خودرو را در ذهن برخی از فعالان بازار تداعی کرده و باعث شده خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار به صفر برسد.»

بجث آزادسازی واردات خودروهای خارجی در حالی میان فعالان بازار خودرو پیچیده که عملا دولتمردان چراغ سبزی در این خصوص به فعالان این حوزه نشان نداده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چون ما باید پراید از جنس لادن طلایی با ضخامت بدنه پنج هزارم میلیمتر با قیمت 150.000.000 میلیون تومان بخریم!!

  • ناشناس

    وقتی ماشینی که 300 تومن بوده 2 میلیارد یعنی 700 درصد حباب داره بعدش فقط کافیه واردات ازاد بشه دیگه این ماشنیا ارزشی برای خرید ندارن

  • شیرفرهاد

    سر هر کوچه ای میری یه نفر سانتافه بدست دتبال مشتری میگرده ، کجا فروشنده نیست ، هست خوبم هست خریداری نیست ، باید بریزه بریییییییزه

    • ناشناس

      بیا من سانتافه ام رو بهت ۳۰۰ تومن میدم یعنی ۷۰۰درصد تخفیف . ببینم میتونی بخریش..!!؟؟؟؟؟ آقای سانتافه به دست.!!!!!!

    • ناشناس

      بیا من خریدارم
      نقد
      فقط به شرطی که چپی نباشه

  • ناشناس

    دیشب خواب دیدم پراید داشتم!
    خدا بخیر کنه

  • ناشناس

    خداروشکر بازار خودرو کاهشی شده همه فروشنده هستن خریداری نیست.

  • علی

    مسکن هم مثل بورس و خودرو میشه یادتون نره

  • ناشناس

    همه فروشنده شدن،خریدار نیست،قیمتا فضایی

  • ناشناس

    ماشین خارجی برای فروش زیاده ولی فروشندگان حاضر نیستن که ارزانتر بفروشند . حق هم دارند چون قیمتها از برج ۱۱ دوباره اوج میگیره

  • ناشناس

    ما چقدر ساده تشریف داریم که فکر میکنیم ماشین خارجی ارزان میشه آخه مگه مافیای واردات ماشین خارجی اجازه کاهش قیمت را میده..!؟؟؟؟