کد مطلب: ۱۳۶۴۰۱

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

خرید گندم از مرز ۲.۱ میلیون تن گذشت

خرید گندم از مرز 2.1 میلیون تن گذشت

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که عملیات خرید گندم در 16 استان کشور در حال انجام است، اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون دو میلیون و 100 هزارتن گندم به ارزش 17 هزارو 500 میلیارد ریال در سامانه شرکت غله خریداری شده است.

اسماعیل اسفندیارپور افزود: این در حالی‌ست که تاکنون 2 میلیون و 560 هزار تن گندم تولیدی کشور برداشت شده است.

وی اظهار داشت: همچنین 12 هزار میلیارد ریال معادل 70 درصد پول گندم خریداری شده از کشاورزان با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اکنون بالاترین خرید گندم به میزان یک میلیون و 635 هزار تن مربوط استان خوزستان و در رده‌های بعدی فارس و ایلام قرار دارند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیشترین حجم خرید گندم دوروم کشور نیز مربوط به استان‌های گرم و خشک جنوب کرمان، خوزستان، دشت عباس ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر و جنوب فارس است.

وی با بیان این که برداشت و خرید تضمینی گندم در استان‌های گرم و خشک سیستان و بلوچستان، خوزستان، جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج)، جنوب فارس، دشت عباس ایلام و کهگیلویه و بویراحمد رو به پایان است، افزود: اکنون برداشت و خرید در اقلیم گرم و مرطوب ساحل خزر همچون گلستان نیز آغاز شده است.

به گفته اسفندیارپور، از هفته آینده نیز مازندران و دشت مغان نیز وارد چرخه برداشت می‌شوند.

خرید 110 هزار تن بذر گندم

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون 110 هزار تن انواع بذر گندم کیفی از کشاورزان خریداری شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در سال جاری گندم معمولی (نان) با افت مفید 4 درصد و 2 درصد افت غیرمفید هر کیلوگرم 13 هزار ریال (1300 تومان) و گندم دوروم (ماکارونی) 13 هزار و 300 ریال (1330 تومان) خریداری می‌شود.

خرید گندم سال زراعی جاری که از 21 اسفند ماه سال گذشته از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان شروع شد و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

پارسال 14 میلیون و 590 هزار تن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزار تن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.

بر اساس مصوبه، سال گذشته هر کیلوگرم گندم معمولی با نرخ 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم با نرخ 13 هزار و 68 ریال با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید خریداری شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.