کد مطلب: ۴۲۳۲۶۸

علی اکبر ناطق نوری:

خصولتی‌ها امروز شیر بی یال و دم شده‌اند

خصولتی‌ها امروز شیر بی یال و دم شده‌اند

ناطق نوری گفت: اصل ۴۴ به خوبی اجرا نشد و به جای خصوصی‌سازی، واگذاری‌ها به شکل خصولتی انجام شد که این روش از شکل ۱۰۰ درصد دولتی بدتر است چرا که بر دولت نظارت است، اما اکنون خصولتی‌ها یک شیر بی یال و دم و اشکم هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اکبر ناطق نوری امروز ۲۳ دی‌ماه در چهارمین دوره اهدای نشان و تندیس کارآفرینی امین‌الضرب ضمن ابراز تسلیت حادثه هواپیمای اوکراینی و از دست دادن سرمایه‌های علمی و فکری کشور گفت: از آغاز نظام جمهوری اسلامی و سال‌های ابتدایی انقلاب و در دهه ۶۰ خدا این توفیق را داد که من و دوستانمان معتقد به این باشیم که کار کشور و بخش‌های مختلف باید به دست مردم انجام شود و دولت باید برنامه‌ریز، هدایت‌گر، حمایت‌گر و نظارت‌گر خوبی باشد و سپس بتواند از تولید و سرمایه‌گذاری داخلی و اعتماد به جامعه و با گرفتن مالیات کشور را اداره کند.

وی افزود: متاسفانه نگاه چپ‌گرایانه که نوعا در دولت‌های مختلف و مسئولان دستگاه‌ها بود، باعث فاصله گرفتن کشور از این موضوع و دلسردی مردم شد.

رئیس سابق دفتر بازرسی رهبری با اشاره به پافشاری رهبری بر اصل ۴۴ با مدیریت خودشان در جلسات مربوطه، گفت: این اصل به خوبی انجام نشد و به جای خصوصی‌سازی، خصولتی انجام شد که این روش از شکل ۱۰۰درصد دولتی بدتر است چرا که بر دولت نظارت است، اما اکنون خصولتی‌ها یک شیر بی یال و دم و اشکم هستند.

ناطق نوری تصریح کرد: من در‌ مجلس اول با اینکه کار از دست مردم گرفته شود، مخالف بودم، دنیا ۷۰۰ سال در این زمینه تجربه دارد و اسلام به ما می‌گوید که از تجارب دنیا استفاده کنیم، اینکه بگوییم آنها خباثت دارند و علمشان را دریافت نکنیم، درست نبوده و اشتباه است.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه جمله حکیمانه علم گمشده شما است به دنبال آن بروید حتی اگر دست مشرکین باشد، گفت: اسلام می‌گوید اگر علم فیزیک و شیمی و هر علوم دیگری که به درد سعادت دنیا و آخرت مردم بخورد، دست کافر هم باشد آن را بگیرید.

وی خطاب به صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان و با اشاره به کمبود سود تولید که گاها با هزینه‌ها برابری می‌کند، گفت: اینکه با همه ناملایمات و پیچ و خم‌های باطل و غلط اداری باز می‌ایستید جای تقدیر دارد، درود بر شما.

ناطق نوری با اشاره نامه خود در دولت سازندگی، یادآور شد: در آن نامه نوشتیم: با اینکه شیرینی وحدت را در ذائقه جان داریم اما ناگزیریم از تلخی موضوع بگوییم و آن این است که "یک گروه در فکر دولتی کردن مردم و دسته دیگر در فکر مردمی کردن دولت هستند، درباره بازرگانی داخلی و خارجی و مسائل مربوط به صنعت و کارگری اختلافات آنچنان شدید است که بیم آن می‌رود به ناکجا آباد برویم.

رئیس مجلس پنجم شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیا معنا نمی‌دهد که با این شرایط ترافیک و آلودگی هوا به ادارات مختلف در جاهای مختلف شهر برای دریافت یک موافقت اصولی رفت و آمد کرد؛ الان دوره اینترنت و فضای مجازی است، یک کامپیوتر مرکزی بگذارید و همه کارها را یک جا انجام دهید، نمی‌شود که هر سال برای دریافت مجوز همان مسیر قبل را طی کرد.

ناطق نوری در آخر برای گرامی‌داشت جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی شعری از قصیر امین پور را خواند: بیا ای دل از اینجا پر بگیریم، ره کاشانه دیگر بگیریم/ بیا گم کرده دیرین خود را، سراغ از لاله پر پر بگیریم.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.