خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۰۱۹۵

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات تجاری:

خطر ورشکستگی بانک‌ها را تهدید نمی‌کند

خطر ورشکستگی بانک‌ها را تهدید نمی‌کند

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات تجاری، نظارت بانک مرکزی بر نظام پولی کشور را مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات تجاری در ویدئویی کوتاه که توسط روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، نسبت به شایعه ورشکستگی بانک‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، عباس کمره‌ای در این ارتباط گفت: بانک مرکزی با بررسی صورت‌های مالی و عملکرد بانک‌ها که مطابق با مقررات و ضوابط است، نظارت لازم و کافی بر بانک‌ها دارد. سال پیش نیز با اخذ ذخایر مطمئن و کافی مطالبات غیر جاری بانک‌ها و جلوگیری از افزایش درآمدهای موهومی، بر بانک‌های کشور نظارت داشتیم.

همچنین وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری که مجوز بانک مرکزی را دارند، مورد پایش بانک مرکزی قرار دارند و خطر ورشکستگی آن‌ها را تهدید نمی‌کند. ذکر این نکته ضروری است که نظام بانکی دارای مشکلاتی است که در یک زمان محدود ایجاد نشده است، و از گذشته در کشور وجود داشته است.

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات تجاری در ارتباط با مطالبات غیرجاری و انباشت دارایی‌های منجمد، با اعلام اینکه می‌بایست در این خصوص اقداماتی انجام گیرد، گفت: مطالبات غیرجاری از پاشنه‌های آشیل نظام غیربانکی است که در خصوص آن راهکارهایی تدوین شده است. امیدواریم با پیگیری کارگروه‌هایی که در این خصوص برگزار می‌کنند، بین بدهکارانی که بدهی‌شان ناشی از شرایط اقتصادی کشور است و بدهکارانی که قصد پرداخت مطالبات بانکی را ندارند، تفاوت ایجاد شود.

در پایان وی با بیان اینکه موضوع ورشکستگی بانک‌ها در زمان انتخابات مطرح شد، نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی کشور را در حد مطلوب دانست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.