کد مطلب: ۱۵۶۳۴۶

توقف تولید خودروهای مردود در استانداردهای ۸۳گانه

توقف تولید خودروهای مردود در استانداردهای ۸۳گانه

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید خودروهایی که با استانداردهای جدید ۸۳گانه منطبق نباشد از ابتدای دی ۱۳۹۷ متوقف می‌شود.

نیره پیروزبخت با بیان اینکه به دنبال فناوری‌های جدید، استانداردها را در کشور ارتقا می دهیم، افزود: برای استانداردهای خودرو دو اقدام انجام دادیم که اقدام نخست، تجدیدنظر در ۵۲ استاندارد قدیمی و سختگیرانه تر آن مطابق با استانداردهای روز اروپا و دیگری هم ارتقای استانداردهای ۵۲گانه به استانداردهای ۸۳گانه است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ استانداردهای جدید اعمال می شود، اضافه کرد: تا دی سال آینده، مبنای عمل ما استاندارد ۵۲گانه با تغییرات جدید و استانداردهای ۸۳گانه است اما از ابتدای دی ۹۷ تولید خودروهایی که از این استانداردهای ۸۳گانه نمره قبولی کسب نکنند، متوقف می‌شود.

رئیس سازمان استاندارد در این حال گفت: در داخل کشور استانداردهای خودرو ارتقا یافته است و خودروهایی که تولید ۲۰ تا ۳۰ سال پیش هستند، قاعدتا با استانداردهای جدید ما انطباق ندارند و خودروسازان مجبور به توقف تولید می‌شوند که فقط برای یک یا دو خودرو نخواهد بود.

پیروزبخت با بیان اینکه خودروی پراید استانداردهای ۵۲گانه قدیمی را از قبل گذرانده است، گفت: برای استانداردهای ۵۲گانه جدید که امسال اجباری شده است و استانداردهای ۸۳گانه جدید باید کارشناسان نظر دهند که پراید نمره قبولی می‌آورد یا خیر و حتما خودروسازان برنامه‌ای برای آن دارند.

وی افزود : علت توقف تولید خودروهایی مانند پراید فقط ضرر مادی برای خودروسازی نیست بلکه خودروسازان در نشست‌های مختلف اذعان کردند که خودروی پراید جزو خودروهای ارزان‌قیمت است و مردم به همین علت تمایل به خرید این خودروها دارند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.