کد مطلب: ۵۹۶۵۶۷

معرفی خودروی فراری جدید

معرفی خودروی فراری جدید

جدیدترین مدل فراری دومین خودروی هیربدی قابل شارژ فراری معرفی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دنیایی که حتی پورشه و بی.ام. و هم در حال برنامه‌ریزی برای برقی‌سازی هرچه بیشتر خودروهایشان هستند و فورد هم با موفقیت موستانگ مک ای ترجیح داده هرچه بیشتر روی پیشرانه‌های برقی سرمایه‌گذاری کند، تولید در حال و هوای سال‌های نوستالژیک قرن بیستم نه تنها میتواند چهره‌ای سنتی و عقب‌مانده از برند شما ترسیم کند که حتی بدبینی دغدغه‌مندان محیط زیست و تغییرات اقلیمی را هم برانگیزد! این برندهای ایتالیایی ابرخودرو ساز، یعنی لامبورگینی،فراری و پاگانی هستند که این روزها در مظان چنین اتهامی قرار دارند. البته آنها هم تغییر را به سبک خود کلید زده‌اند که آخرین مدل فراری یعنی فراری مدل۲۹۶ جی بی تی نمونه‌ای از آن است.

اگر یادتان باشد فراری برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در مدل اس پی ۹۰ استراداله بود که از پیشرانه پلاگین هیربدی در خودروهایش استفاده کرد. در آن زمان اس پی ۹۰ جایگزین لافراری ۷۹۰ اس پی شده بود. با این حال ترکیب موتور برقی و بنزینی باعث شده بود تا قدرت این خودرو به ۹۸۶ اسب بخار افزایش پیدا کند.

به نقل از روزنامه هفت صبح، به لطف این ترکیب، فراری اس پی ۹۰ استراداله تبدیل به قدرتمندترین مدل جاده ای تاریخ اسب ایتالیایی شده بود. با این حال یک مشکل نسبتا بزرگ فراری داشت. برای خرید این خودرو حداقل نیاز به ۶۲۵ هزار دلار پول نقد داشتید. اما حالا فراری از ۲۹۶ جی بی تی رونمایی کرده که ۳۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار برچسب قیمت خورده است.
اگرچه قیمت نوبرانه فراری نصف مدل پلاگین هیربدی قبلی است اما قدرتش نصف شده است! فراری ۲۹۶ جی بی تی از پیشرانه وی ۶ سه لیتری بای توربو با ۶۶۳ اسب بخار نیرو استفاده می کند که با یک موتور برقی ۱۷۶اسب بخاری همراه می‌شود. نتیجه این ترکیب هیجان انگیز، خروجی نهایی ۸۳۰ اسب بخاری و۷۴۰ نیوتن متری است. وظیفه انتقال قدرت را نیز یک گیربکس هشت سرعته دی سی تی بر عهده دارد است.

این موتور به راننده این امکان راTMAیکی از نواوری های جالب فراری در ۲۹۶ جی تی بی، استفاده از سیستم می‌دهد که از هر دو موتور به صورت همزمان یا فقط موتور برقی استفاده کند. باتری۷،۴۵کیلووات ساعتی برد رانندگی ۲۵کیلومتری با موتور برقی را فراهم می‌کند.
شتاب ۲۹۶ جی تی بی در بین خودروهای پلاگین هیربدی فوق العاده است. فراری شتاب ۰ تا ۱۰۰ را ۲٫۹ ثانیه، شتاب ۰ تا ۲۰۰ را ۷٫۳ ثانیه و حداکثر سرعت خودرو را ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرده است. وزن ۲۹۶ جی بی تی جمعا ۱۴۷۰ کیلوگرم است.

اسپویل عقب فعل این خودرو از از لافراری قرض گرفته شده و راننده ۲۹۶ جی بی تی را قادر می سازد تا باری تا وزن ۳۶۰ کیلوگرم را با سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو حمل کند. سیستم مانتینو در مدل های مختلف فراری مکان انتخاب حالت رانندگی را فراهم می‌کنند. اما از آنجایی که با یک مدل با پیشرانه خاص رو به رو هستیم، سیستم امکان انتخاب حالت های رانندگی اش هم کمی تفاوت دارد تا بتواند امکان مدیریت شارژ را فراهم کند.

سیستم ای مانتیوی خودروی حاضر دارای چهار حالت رانندگی است که می‌توان آن ها را با دکمه های روی فرمان انتخاب کرد:
ای درایو( قطع نیرو رسانی موتور اصلی)، هیربد( انتخاب فعال یا غیر فعال بودن موتور اصلی توسط نرم افزار برای بهینه ترین عملکرد)،پرفورمنس(فعال بودن تمام وقت موتور اصلی) کوالیتی (دادن اولویت به بهترین عملکرد).

فراری ۲۹۶ جی تی بی در دو نسخه پایه و آستوفیورانو قابل خریداری است که اولی ۳۱۲ هزار و۴۰۰ دلار و دومی ۳۶۰ هزار و ۹۰۰ دلار قیمت دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.