کد مطلب: ۶۰۸۶۹۳

عرضه خودرو در بورس نهایی می‌شود؟

عرضه خودرو در بورس نهایی می‌شود؟

رئیس سازمان بورس گفت: یکی از موضوعات مهم که در حال رایزنی برای آن هستیم، در رابطه با عرضه‌ خودرو است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در مراسم افتتاحیه معاملات آتی مس و گواهی سپرده مس و میلگرد گفت: یکی از رسالت‌های بورس کالا بحث اوراق سازی است. خوشحال هستیم که در رابطه با محصولات صنعتی توانستیم به این موضوع علیرغم مشکلات برسیم.

او ادامه داد: بورس کالا با موانع و دست انداز‌های بسیاری مواجه بود، اکنون به معاملات ۵۰ تن محصولات مختلف در فضای شفاف و رقابت بورس کالا رسیده‌ایم.

عشقی گفت: شرایط کشور ما به گونه‌ای است که روی برخی محصولات حسایست وجود دارد، اما فضای بورس کالا به شکلی است که علاوه بر شفافیت، تناقض را نیز از بین می‌‌برد. معاملات در بورس کالا قابل رصد و پیگیری است. با عزمی که در وزارت صمت وجود دارد فکر می‌کنم اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

این مقام مسئول ادامه داد: در موضوع سیمان با چالش‌های مختلفی مثل قطعی برق و گاز مواجه شدیم که با افزایش عرضه، مشکل تعدیل و شفافیت افزایش پیدا کرد. در رابطه با موضوع مالیات بر گواهی سپرده صنعتی پیگیر هستیم که مرتفع شود. در رابطه با ضمانت‌ها برای بازار فیزیکی سعی کردیم که با گواهی آن را سهل‌تر کنیم.

او گفت: مس قبلا در بورس کالا حضور داشت. آمادگی داریم در خصوص سایر محصولات صنعتی که ویژگی‌های مد نظر را دارند، نیز گام‌های مهم برداریم.

عشقی گفت: از طریق گواهی سپرده امکان خرید خرد را فراهم کرده ایم، همچنین ریسک تحویل نیز کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهم که در حال رایزنی هستیم، در رابطه با عرضه‌ خودرو است که مشمول قیمت گذاری دستوری نیست، ما آمادگی کامل داریم که این موضوع را به سرانجام برسانیم.

عشقی گفت: در رابطه با رینگ صادراتی ان شاالله بتوانیم در زمینه محصولات صنعتی نیز گام برداریم.

رئیس سازمان بورسگفت: بورس کالا با همین روند رو به رشد خود باید ادامه دهد تا ما نیز در سازمان بتوانیم کمک کننده باشیم، تا فروشندگان بتوانند محصولات خود را با قیمت منصفانه و رقابتی عرضه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کند خودرو در بورس معامله شود آن هم در کوتاهترین زمان ممکن.