کد مطلب: ۳۸۲۹۱۲

رضیان عنوان کرد:

خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست

خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در اینکه خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست، سوء مدیریت، تغییر زود هنگام مدیران، وجود سایه سیاست بر صنعت خودرو و اجحاف در حق مردم هست شکی نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب درباره جلسه غیرعلنی وزیر صمت با موضوع بازار خودرو گفت: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد ضرورت اعتماد به خودروسازان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان بود که بر اساس آن مقرر شد از این طریق بتوانیم بخشی از قطعات شامل تحریم را در کشور بسازیم.

وی افزود: نقدینگی ارزی موضوع دیگر مورد بحث بود که تامین آن باعث می‌شود با تولید قطعات لازم، نقایص خودروهایی که در پارکینگ‌ها مانده برطرف شود و با توجه به قول‌های داده شده، خودروها را طی یک ماه آینده به چرخه عرضه برگردانیم و به تعهدات‌مان در قبال مصرف کنندگان عمل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی رئیس مجلس مکانیزمی ترتیب داده شده تا وزارت و کمیسیون اقتصاد و صمت در کنار بانک مرکزی این صنعت را از بن بست ایجاد شده خارج کنند و البته تصمیم‌گیری‌هایی نیز در این باره شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد سوالاتی که امروز مطرح شده تا 2 هفته آینده نهایی و به پیگیری معاونت‌ها برسد.

رضیان ادامه داد: درباره قیمت‌گذاری‌ها نیز نتیجه مشخصی حاصل نشد و یکی از چالش‌های مهم جلسه امروز بود که باید در خصوص قیمت‌ها چاره اندیشی کنیم و خروجی آن به کمیسیون بیاید، سپس روی نتیجه آن بحث و تصمیم‌گیری شود.

قیمت خودروها متعادل شد

ولی ملکی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در کل دنیا صنایع مختلف به صنعت خودرو وابسته است، تصریح کرد: رکود این صنعت نیز صنایع وابسته را دچار رکود می‌کند.

وی افزود: در اینکه خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست، سوء مدیریت، تغییر زود هنگام مدیران، وجود سایه سیاست بر صنعت خودرو و اجحاف در حق مردم هست شکی نیست اما ما به عنوان نمایندگان مردم همیشه از حقوق آنان دفاع کرده و می‌کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس در تشریح افزایش قیمت بی رویه خودرو از ابتدای امسال گفت: بانک مرکزی در اقدامی ناشیانه نرخ سپرده بانکی را از 20 به 18 کاهش داد و بیش از 200 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو سرازیر شد و این تمرکز نقدینگی افزایش غیر منطقی را به همراه داشت؛ اما چون به موقع هشدار داده شد بانک مرکزی نرخ سپرده‌ها را به روال قبل برگرداند و قیمت خودروها متعادل شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ملتی که توله خرس را با سنگ می کشند، شان اشان کجا بود؟ ملتی که سیستم گله بوقلمون دارند شان اشان کجا بود؟