خبر مهم:

کد مطلب: ۶۰۷۳۳۱

خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم

خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می‌دانیم

شهردار تهران گفت: باید با تحول در روح و کالبد شهرها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم. باید شرایطی را ایجاد کنیم که امنیت و آسایش و آرامش در شهرها و ‌روستاهاحاکم باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی ظهر امروز با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریها، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری در شهرداری تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در این مراسم گفت: در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.عزت و قدرت چیزی است که در سایه توانایی و دانایی حاصل خواهد شد. دانایی مقدمه توانایی است و با پژوهش، فکر و خلاقیت میسر خواهد شد. این افتخار ماست که در هفته پژوهش در چنین جشنواره با ارزشی و با دریافت دو هزار و ۲۹ اثر مسیری را دنبال کنیم که نتیجه آن گره از مشکلات شهرها برداشته و بتوانیم ناظر به افق های پیش رو گام برداریم.

او ادامه داد: وقتی به گام دوم انقلاب توجه می کنیم حتما نیازمند ساختن و الگو شدن در گام دوم هستیم که باید با جهش و تلاش مضاعف صورت گیرد.

زاکانی با اشاره به سه محور اصلی این جشنواره گفت: این جشنواره سه محور اساسی را در قالب شهرها و مدیریت شهری در گام دوم انقلاب اسلامی، رصد تحولات شهرها و بازگشایی شهرها در دوران پسا کرونا تاکید داشت.

شهردار تهران اضافه کرد: انقلاب اسلامی وقتی به سرعت مورد توجه قرار گرفته در ادامه نیازمند الگوهایی هستیم که بتوانیم شعارها را در عمل و عینیت ببینیم. اگر توجه به راه صد ساله گذشته داشته باشیم باید نسبت به سه عنصر عدلیه، نظمیه و بلدیه و رشدیافتگی آن در حال و نگاه به آینده توجه داشته باشیم و بتوانیم با مهارت به نیازهای مردم پاسخ معتبر دهیم و با تصویر روشن از آینده به سمت ایده آل و مدینه فاضله حرکت کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تحولی بزرگ در روح و کالبد شهرها ایجاد کنیم گفت: راه گذشته راه پرثمری است اما به قدر کفایت و نیاز ثمربخش نبوده و باید با تحول در روح و کالبد شهرها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم. باید شرایطی را ایجاد کنیم که امنیت و آسایش و آرامش در شهرها و ‌روستاهاحاکم باشد. در گام دوم خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می دانیم و در این مسیر نقش مدیریت یکپارچه شهر، حکمرانی شهری با مشارکت واحد مردم و نقش مردم سالاری دینی و به دست گیری امور و نقش نخبگان در این حرکت بزرگ برای ما بسیار مبارک خواهد بود.

او تاکید کرد: سعی ما در تهران این است که تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم.

منبع: ایلنا

آخرین اخبار جامعه را از صفحه جامعه دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    عجب رویی داری تو دیگه ،همین چن وقت پیش خبر…..الان حرف از اسلام میزنی؟؟شماها دیگه از سنگ پا هم رد کردین