کد مطلب: ۴۴۴۰۷۱

پیش‌بینی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران از قیمت جهانی طلا

خوش‌بینی تحلیلگران به آینده بازار طلا ادامه دارد

خوش‌بینی تحلیلگران به آینده بازار طلا ادامه دارد

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در هفدهم آوریل منتشر شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت به افزایش قیمت طلا در هفته پیش‌رو خوش‌بین هستند. با این حال تعداد خوش‌بین‌ها در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.

در هفته‌ای که گذشت، قیمت جهانی طلا با افت ۴٫۸ درصدی مواجه شد. این در حالی است که در معاملات روز سه‌شنبه قیمت فلز زرد بار دیگر به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در عین حال ۱۰۰ درصد از تحلیلگران وال‌استریت که در نظرسنجی هفته گذشته کیتکو شرکت کرده بودند، روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی می‌کردند.

در نظرسنجی دو هفته قبل هم ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان وال‌استریتی نگاه خوش‌بینانه‌ای به بازار طلا داشتند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو اما که در هفدهم آوریل انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که تنها هفت نفر معادل ۴۷ درصد، رشد قیمت طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده‌اند. شش نفر معادل ۴۰ درصد، معتقدند فلز زرد روند نزولی خواهد داشت و دو نفر معادل ۱۳ درصد هیچ نظری در مورد روند قیمت نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و ۶۸۳ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، هزار و ۱۴۴ رای‌دهنده، معادل ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۰۵ نفر، معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۲۳۴ نفر از رای‌دهندگان، معادل ۱۴ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، تمامی تحلیلگران وال‌استریت و ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند که پیش‌بینی آنها در نیمه ابتدایی هفته صحیح ولی در نهایت نادرست بود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد در موسسه بلولاین فیوچرز، معتقد است که معاملات آتی طلا در هفته آینده رشد کرده و در سطح هزار و ۷۰۰ دلار قرار خواهد گرفت.

به‌گفته او، دلیل بازگشت قیمت به کمتر از هزار و ۷۰۰ دلار در معاملات روز جمعه، بازگشت سرمایه‌گذاران به‌ بازار سهام و افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک بود.

با این حال، استریبل، قیمت دو هزار دلار را برای طلا تا پایان سال پیش‌بینی کرده و به کیتکونیوز گفته است: در صورت بروز هرگونه نشانه مبنی بر تضعیف در بازار سهام، مردم بار دیگر به دارایی‌های امن از جمله طلا روی می‌آورند. این میزان از محرک‌های مالی و پولی در آینده ایجاد تورم خواهد کرد که در نهایت موجب رشد قیمت طلا می‌شود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ از دیگر خوش‌بین‌های بازار معتقد است: علی‌رغم آنکه به‌دلیل رشد قیمت دلار، قیمت طلا در هفته گذشته کاهش یافت، اما چون دولت‌ها در سراسر جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا ، ناچار به چاپ پول هستند، آینده بازار طلا امیدوارکننده است.

جیم ویکوف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو هم صعودی بودن نمودارهای طلا را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده است.

در این میان برخی از تحلیلگران، علی‌رغم خوش‌بینی به آینده بلندمدت طلا، انتظار روند نزولی این بازار را در هفته پیش‌رو دارند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، معتقد است: قیمت طلا اخیرا با سرعت بسیار بالایی صعود کرده و به‌نظر می‌رسد حالا زمان عقب‌نشینی است. با توجه به خوش‌بینی‌ها به بازار سهام به‌دلیل بازگشایی کسب‌وکارها در آمریکا انتظار می‌رود، قیمت آن در هفته پیش رو کاهش یابد. اما به‌نظر من اساسا در سال جاری و بعد از آن، به‌دلیل سیاست‌های پولی جدید در سراسر جهان، روند کلی صعودی خواهد بود.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، قیمت هزار و ۶۷۵ را برای هفته آینده پیش‌بینی کرده است. اما او هم به آینده بلندمدت این بازار بسیار خوش‌بین است.

به‌گفته او، نتایج موفقیت‌آمیز آزمایش داروی کرونا، موجب بهبود بازار سرمایه در کوتاه‌مدت خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نظری ندارم

  • ناشناس

    تحلیل کاملا اشتباهی هست!

  • ناشناس

    طبق نظرات والستریت این پایین اومدن نشونه جهش رو به بالا و رکورد زدنه طلاس نفروشید که بدجور پشیمون میشید

  • شمس علی

    نوسان و کاهش ‌و افزایش قیمت طلا مقطعی هست بازار بازبشه خریداران بخاطر اینکه ارزش پولشون نیاد پایین خرید می کنن

    • ناشناس

      سکه بخرین

  • ناشناس

    سلام . من حدود 14 تومن پول دارم میخوام طلا بخرم اما واقعا نمیدونم چکار کنم . راهنمایی کنید لطفا

  • ناشناس

    اواسط اسفند ۹۹ سکه کامل ۹/۵۰۰ شک نکن

  • S. M

    در حال حاظر فقط نوسانات پوچ و بی ثمری رو داریم تجربه میکنیم.. نظر من این افت قیمت برا گول زدنه و دوباره قیمت افزایش پیدا میکنه. از نظر من هر کی داشته باشه ک بخره بهتره.

  • ناشناس

    با توجه به تجربه ای که سال ۹۸ داشتیم طلا رشد خودش رو در نیمه دوم سال داشته و و در نیمه اول سال مخصوصا تیر روند نزولی داشته است و اینکه به نظر میرسه شاهد رشد ۵۰% در زمستان ۹۹ نسبت به حال حاضر باشیم

    • ناشناس

      سلام میشه تحلیلی برای چند روز آینده طلا به من بدین سپاس

  • ناشناس

    سکه تمام بزودی از مرزهای 10 و 20 و 30 و 40 میلیونی گذر میکند (در همین سال این اتفاق میفته) …این نه تنها بخاطر شرایط ایران بلکه اونس جهانی در این صعود تاثیر گذار هستش …… سیاست دولت این هست که پول تو بورس بره تو مسکن بره ولی در طلا و دلار سرمایه گذاری نشه …چون بازار طلا و دلار کشش این حم نقدینگی رو نداره و منفجر میشه …… در خانه اگر کس هست یک حرف بس است …..

  • ناشناس

    سلام….هرکی میخواد بخره الان وقتشه….بعد ۲۰ اردیبعشت ب بعد نگاه قیمت کنید اگ گرمی بالای ۷۲۰ نرسید….