کد مطلب: ۴۳۱۵۱۲

ملک زاده مطرح کرد:

خیار ۲۰۰ تومانی در دست کشاورزان / سونامی گوجه‌فرنگی و بادمجان در راه است

خیار ۲۰۰ تومانی در دست کشاورزان / سونامی گوجه‌فرنگی و بادمجان در راه است

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با بیان اینکه هر کیلوگرم خیار تنها ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، گفت: سونامی گوجه فرنگی و صیفی جات دیگری از جمله بادمجان روی خواهد داد و امکان عرضه به بازار نخواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شفیع ملک زاده رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور اظهار کرد: خیاری که با بهترین کیفیت و عملکرد در در هفته‌های اخیر در کشور برداشت شده است با توجه به عدم بازار رسانی و صادرات روی دست کشاورزان باقی مانده است.

وی افزود: هر کیلوگرم خیار تنها 200 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که پاسخگوی هزینه‌های تولید 1500 تا 1600 تومانی آنها نیست.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ادامه داد: در صورتی که به منطقه جنوب کرمان مراجعه شود، شاهد ریخته شدن حجم زیادی از خیار در جاده‌ها هستیم و خودروها از روی آنها عبور می‌کنند و جاده های منطقه سبز شده است.

سونامی گوجه دوباره در راه است

وی اظهار کرد: به زودی سونامی گوجه فرنگی و صیفی جات دیگری از جمله بادمجان روی خواهد داد و امکان عرضه به بازار نخواهند داشت و از اکنون باید به فکر صادرات این محصولات بود.

ملک زاده گفت: با توجه به بالا رفتن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی به عراق، عملا این بازار به روی محصولات ایرانی بسته شده است و باید برای رفع این مشکل چاره‌ای توسط دولت اندیشیده شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح وضعیت بازرگانی بخش کشاورزی مشکل اساسی کشاورزی کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: مشکلات در این بخش باعث شده که محصولات تولیدی کشاورزان در شرایط مناسب به بازار عرضه نشود و روی دستشان باقی بماند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.