کد مطلب: ۵۲۵۴۶۱

تفاوت قیمت میلیونی داروهای سرطان سینه در بازار

تفاوت قیمت میلیونی داروهای سرطان سینه در بازار

بنیان‌گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه گفت: متاسفانه دولت برای رفع مشکل داروی بیماران سرطانی سینه با فعالان این حوزه همکاری لازم را انجام نمی‌‌دهد تا هرچه سریع‌تر این داروها از گمرک ترخیص شود.

افسانه اقبال ‌نیا، بنیان ‌گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه گفت: متاسفانه دولت برای رفع مشکل داروی بیماران سرطانی سینه همکاری نمی ‌کند. هر ۴۰ دقیقه یک زن به بیماری سرطان سینه مبتلا می شود و همچنین شیوع این بیماری در آقایان نیز از ۱ درصد به ۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،وی از کمبود و افزایش هزینه های داروی بیماران سرطانی از نوع سینه خبر داد و گفت: داروی اندوکسان که برای شیمی در مانی تجویز می شود در حال حاضر داروخانه های دولتی آن را در اختیار مردم قرار نمی دهند. تفاوت قیمت میلیونی داروها از داروخانه تا بازار بیانگر این است که دارو در کشور وجود دارد اما قرار نیست در اختیار مردم قرار بگیرد.

اقبال‌نیا با درخواست نظارت اصولی بر توزیع دارو در کشور، بیان کرد: پزشک برای یک جلسه شیمی درمانی، ۱۰ دارو را در یک نخسه می نویسد و یک قلم دارو کمیاب و گران قیمت است که در بازار آزاد با قیمتی بالغ‌بر یک میلیون و هشتصد هزار تومان می فروشند.

بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران گفت:به‌ رغم اینکه تمام مسئولان فرودگاه دستور ترخیص دارو را دادند و نهایت همکاری را مسئولان حراست و گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) داشتند اما نماینده سازمان غذا و دارو با دلائلی مانند ورشکست شدن وارد کننده این دارو از تحویل دارو به ما خودداری کرد.

وجود جدی مافیای دارو در کشور

اقبال نیا اضافه کرد: بیماران سرطان سینه در انتظار این دارو در بیمارستان‌ها بستری هستند که نیازمند حمایت و چاره گشایی از سوی دولت هستیم و نباید فراموش کرد که به صورت عجیبی مافیای دارو در کشور وجود دارد.

او با بیان اینکه هرچند ما در کشور دچار تحریم های ظالمانه قرار گرفتیم اما ذکر این نکته ضروری است که کاسبان داخلی باعث تشدید تحریم ها شدند و به رغم ورود دارو به کشور بعضی از افراد اجازه ترخیص آنها را نمی‌دهند.

به گفته بنیان گذار پویش آگاهی، پیشگیری و مبارزه با سرطان سینه در ایران، ۳۰ میلیون تومان بطور میانگین هزینه درمان بیماران سرطانی طی یک ماه است. بیشتر بیماران سرطانی مبتلا به سرطان سینه طی دوره ۲۸ روزه باید یک آمپول را تزریق کنند که متاسفانه هزینه های سرطان در دوران تحریم کشورمان، بسیار افزایش یافته که بسیاری از خانم ها و خانواده های آنان قادر به تامین هزینه های درمان نیستند و طی ماه های گذشته، برخی از خانم ها با خروج از فرآیند درمان به شکل دردناک و غمناکی از بین رفتند.

اقبال‌نیا ادامه داد: علاوه بر هزینه عکسبرداری و آزمایش های دوره ای، فقط یک نوع آمپول این بیماران سرطانی که قبلا با یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قابل تامین بود، در حال حاضر، به ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بخدا دارو ندارمونو از دست دادیم من از بچهام شرمنده هستم که هر چه داشتن برای من خرج کردن من یک زن بی سر پرست هستم ۷ساله با این بیماری میجنگم بخدا قسم به مرگم رضایم دیگر چیزیم برای فروش ندارم برای خودم متاسفم که تو ایران به دنیا امدم خسته از درد و بی پولی دیگه چی دارم بگم منطزر مرگم خدا نگهدار

  • فرهاو

    ببینیداون کسانی که باعث میشن داروسرطان دست مردم نرسد خدا عزیزانشو بزاره جلوچشماش درمانهم براش پیدانشه ببینه که بازی کردن باجان عزیز مردمچه حسی داره بااین گرونی نمیدونیم ازکجا پول پیدا کنیم بهرقیمتی باید بخریم اونم پیدا نمیشه دردمو به کی بگم

  • ناشناس

    بی انصافها اخه این چه نون در اوردنیه چطور میتونی به بچه هات بدی وجدانت چطور قبول میکنه