کد مطلب: ۴۸۹۶۹۰

کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه صحت دارد؟

کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه صحت دارد؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو به ادعای کشف داروی قطعی کرونا در کرمانشاه واکنش نشان داد و اعلام کرد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کیانوش جهانپور در واکنش به ادعای کشف داروی قطعی درمان کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، گفت: هیچ کس در هیچ کجای دنیا تاکنون داروی قطعی برای درمان کووید۱۹ نساخته است.

وی افزود: درباره داروهای سنتی مطالعاتی صورت گرفته است و بعضا بر اساس نتایج این مطالعات مجوزهایی گرفتند که به تدریج وارد بازار خواهند شد اما، تنها به عنوان درمان کمکی کرونا از آنها استفاده خواهد شد و کاربرد درمان قطعی بیماری را ندارند.

وی با اکید بر اینکه برای درمان کرونا نه در طب سنتی و نه در طب رایج تاکنون دارویی ساخته نشده است، اظهار کرد: هیچ مطالعه‌ای درمان قطعی و اثربخشی قطعی هیچ درمانی را برای کرونا چه در طب رایج و چه در طب سنتی نشان نمی‌دهد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طب مدرن هم درمان‌هایی بر اساس داروهای گیاهی که ممکن است بخشی از آنها هم مخصوص طب سنتی نباشد استفاده می‌شود که تحت عنوان هربال مدیسین شناخته می‌شود اما در هر حال هر آنچه تحت عنوان گیاهان دارویی، فرآورده‌های طب سنتی و… ساخته شود صرفا به عنوان درمان‌های کمکی در کنار درمان‌های موجود برای کرونا استفاده می‌شود تا اثربخشی این درمان‌ها را افزایش دهد.

وی افزود: کسی که با ادبیات علمی آشنا باشد می‌داند انتخاب واژه‌های «درمان قطعی»، «درمان صد درصد» و…هیچکدام بار علمی ندارد.

جهانپور در خاتمه یاداور شد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشا الله درمان قطعی کرونا پیدا بشه.

  • ناشناس

    دوستان اینم یه دکان کسب درآمد برای دولته

  • ناشناس

    بله،بنده هم چند وقت پیش کلیپی از یک پروفسور کرد کرمانشاهی رو دیدم که حاکی از کشف دارو را داشت و همش گلایه داشت که چرا مسئولین به ایشان کمک نمی کنند؟؟؟!!!!!!!!

  • علیرضا

    دوستان اگه واکسنی بیاد بیرون باید حتما بررسیییی کامل بشه وگرنه به‌جای این‌که بخوایم قدرت خودمون رو به‌رخ جهان بکشیم یه فاجعه‌ی رسانه‌ای و بهانه دست جهان می‌دیم!

    • ناشناس

      اره راست میگی

  • ناشناس

    فقد به این فکر کنید میدونی چقد از واردات واکسن کرونا میتونن سود کنن؟

  • ناشناس

    چرا مردم را به کشتن میدهید اعتماد و کمک کنید

  • ناشناس

    با سلام
    من یکی از پرسنل کادر درمان در یکی از مراکز درمانی شهرستان ساوجبلاغ در قسمت پشتیبانی مشغول بکار هستم خودم و دخترم و همسرم همگی مبتلا به این بیماری شدیم واز پس هزینه های درمانی این بیماری با این حقوق درمانده ام چرا بیمه تامین اجتماعی داروهای در حین درمان را تحت پوشش قرار نمی دهد لطفا جواب صادقانهو کمک می طلبم
    شعبانپور از مرکز امام جعفر صادق هشتگرد

  • اکبر

    طب جدید مگر در تداوم طب سنتی نیست!!!؟ آقای جهانور بنده 10 سال مبتلا به سینوزیت حاد بودم و طب جدید هیچ موفقیتی در درمان من نداشت یک نسخه طب سنتی با فقط یکبار استفاده مشکل 10 ساله مرا بر طرف کرد. پس قاطعانه در مورد این دارو تا نتایج آزمونها علمی قضاوت نکنید.

    • یعقوب

      سلام.برای سینوزیت چی مصرف کردی با تشکر

    • علی

      میشه این دارو رو پیشنهاد بدید و معرفی کنین
      رانمایی کنین منم ۵ساله دارم رنجـ میبرم

    • ناشناس

      اقا سلام برای سینو زیت چی مصرف کردی لطفا بگین ما هم بد جور درگیرش هستیم ممنون

  • ناشناس

    دری وری پایانی ندارد

  • ناشناس

    بسیار عالی قطعا نتیجه بخش است ، داروی امام کاظم که چندین ماه است توسط اطبا طب سنتی تاکید شده خیلی ها با استفاده از اون نتیجه گرفتن . این همه اصرار برای اجرای پروتکل وزارت بهداشت جهانی فقط در جهت سود های کلام مافیای داروست . تمام علم از طریق امامان ما ارائه شده اند که خارجی ها مطالعاتشون بر روی طب سنتی ما خیلی بیشتر از ماست و متاسفانه ما خودموم چشممون به خارجه ، امیدوارم مافیای داخلی این دولت خاک بر سر مانع تایید این دارو نشه و مردم از گرفتاری نجات پیدا کنند .ناگفته نماند که من و تمام افراد خانوادم به کرونا دچار شدیم که فقط با بخور جوش شیرین در همون مراحل اولیه ساقط شد و نیاز به درمان بیشتری نبود