کد مطلب: ۵۳۱۴۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دامنه نوسان از فردا تغییر می‌کند / قوانین جدید در بورس تاثیری دارد؟

دامنه نوسان از فردا تغییر می‌کند / قوانین جدید در بورس تاثیری دارد؟

دامنه نوسان از فردا یه منفی ۳- و ۶+ تغییر پیدا می‌کند. سهامداران و کارشناسان واکنش‌های مختلفی به این تغییر در دامنه نوسان دارند. کارشناسان بازار سرمایه تصمیمات سازمان بورس را غیرکارشناسانه و بی‌اثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند روز گذشته تصمیم‌ها و قوانین مختلفی برای بورس گرفته شده است. از قوانین یک روزه گرفته تا مشخص شدن مساله دامنه نوسان، تصمیم‌هایی بود که سازمان بورس در چند روز گذشته اتخاذ کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اینگونه تصمیم‌ها برای بازار هیچ تاثیری در جلوگیری از روند نزولی بازار ندارد.

دامنه نوسان نامتقارن از دید کارشناسان و سهامدارن بازار، موجب افزایش و تداوم روند نزولی بازار شده است. بسیاری از کارشناسان درباره دامنه نوسان اینگونه نظر می‌دهند که سازمان بورس با نگه داشتن دامنه نوسان نامتقارن، به دنبال گذشت زمان و جلوگیری از ریزش شاخص و همچنین نگه داشتن شاخص در محدوده مشخصی است.

دامنه نوسان باید حذف شود

«فعلا دامنه نوسان رو مثبت ۶ و منفی ۳ میکنن تا چند ماه هم اینجوری مردم را مشغول کنند و پولهای سهامداران مدت دیگری بخوابد و پولشان کم ارزشتر شود.»

«واقعا نمیدونم درحال حاضر مثبت۶ ومنفی ۳ چه دردی رو از ما دوا میکنه اسمتونو گذاشتین کارشناس- اقتصاددان -حالا واقعا طرح هاتون چه سودی به مردم رسونده؟»

«آقا اعتماد رفته ، تموم شد. بایستی مسئولین اقداماتی انجام دهند برای جلب اعتماد از دست رفته.»

«اون پول هایی را که از بورس کشیدید بیرون یک صدمش را بر گردونید بورس سبز میشود»

«دامنه نوسان باید حذف بشه.»

«دوستان واقعیت تلخ است ولی این بورس مرده چرا قبول نمی کنید بورس مرده»

«مشکل بورس فقط با پول رفع میشه پول هایی که حقوقی های دولت مردادماه از بازار خارج کردند برگردونن درست میشه.»

«بازار همچنان منفی است دوستان و سهامداران تا دولت نقدیندگی به بازار سرمایه وارد نکند همچنان بورس منفی است.»

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند بورس ما بستر‌های لازم برای پذیرایی و ارائه خدمات به این تعداد سهامدار را ندارد و این بستر‌ها باید تقویت شوند.

درحال حاضر ریسک‌های زیادی بازار را تهدید می‌کند و سایر مولفه‌های کلان اقتصادی، همچون نرخ ارز در ثبات نسبی به سر می‌برند، اما بازار واکنشی به آن‌ها نشان نمی‌دهد و منتظر یک اصلاح رفتار منطقی و کارشناسی از سوی ارکان تاثیرگذار است.

روند بازار به این شکل باقی نمی‌ماند و رفته رفته روند فرسایشی از بین می‌رود. شرایط و عوامل بنیادی در حال حاضر به نفع بازار است، اما چند ابهام مهم مانند بی‌اعتمادی مردم که به تدریج باید بازگردد و بحث انتخابات و برجام مطرح است که اگر این عوامل حل و مشخص شوند، شرایط بنیادی بازار سرمایه به گونه‌ای است که اوضاع بهبود می‌یابد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تجارت نیوز، تو را بخدا دامنه را مثبت کنید

  • مجمع تحلیلگران

    میخاین بورستون به تعادل برسه دامنه نوسان رو حذف کنین. میخاین ضرر مردم کم شه نقدینگی رو هدایت کنین سمت کوچکترا که نقدینگی کمی جهت رشد دامنه دارتر احتیاج دارن. اگه همین منوال رو هم دوست دارین که خوب الحمد لله برقراره .

    • ناشناس

      هموطن اگه میخواستن ضرر مردم کم بشه که غارتشون نمیکردن
      الانم تمام این قوانین برا اینه که بحول و قوه الهی علاوه برغارت مردم را بدهکارهم بکنند
      دارند دنبال راهی میگردند برای این منظور
      خداوندگارمقصران را قطع نخاع گردنی بفرماید
      مردم اگه پولشان را باسود 10 درصدسپرده میکردند الان دو برابر بود
      البته سپرده هم که میگذارند یکهو بانک تخته میشود میگویند مجوزنداشته!!!!!!

  • ناشناس

    خیر نبینید انشالله از پول های ملت مظلوم ایران که بالا کشیدین برای خودتون وخانوادتون هزینه کنید

  • ناشناس

    اونهایی که میگن نفروشید و گرون میشه و درست میشه و با ضرر نفروشید . بورس تمام شده

  • ناشناس

    یه سوال از دوستانی دارم که در کامنت ها از این صحبت میکنند که اعتماد مردم برنمیگرده؟ اگر اعتماد ندارین چرا توی بورس هستین هنوز؟ مردم خودمون طمع کار هستن و دنبال پول مفت ، اگر روند صعودی سال 99 را ندیده بودین با هزار بار دعوت دولت ، توی بورس می آمدید ؟ خودتون بدون مطالعه و با طمع وارد شدین ، قمار کردین نگرفت ، یک سر قمار هم ضرر هست

  • ناشناس

    اقا خواهشن هی نگویید مسئولین تصمیم بگیرند اینا تصمیم گیری بلد نیستند خدا وکیلی تا حالا کدوم تصمیمشان مثبت بوده اگر واقعا قانون داشته باشیم باید جوابگو باشند وبگویند که هدفشان ازضرر زدن به مردم چیه این همه کارشناس گفتند ودادوهوار کشیدند که تغییر دامنه نوسان تاثیری ندارد ولی کو گوش شنوا

  • ناشناس

    آقای دهقان دهنوی خودت می دانید داری چکار می کنید بقیه پول ملت داخل این دو وسه ماه باقیمانده داری جمع می کنید می دهید به دولت تا این دو و سه ماه هم بگذراند.دامنه نوسان 2-به3-خودت هم می دانستی مشکل بازار حل نمی کند.ولی یک درصد منفی بیشتر برای جمع آوری پول بیشتری از ملت در این دو وسه ماه بلاخر یک درصد است .پول خوبی میشه از این ملت بی چاره جمع کرد.

  • ناشناس

    دامنه بشه منفی 3 یعنی زودتر پول‌های مردم رو بالا می‌کشید. خدالعنتتون کنه

  • ناشناس

    دامنه نوسان رامنفی 10کنیدتا پول سهام داران زودتر نابود بشه تاازاین استرس خارج بشن یاجونشون یک دفعه گرفته بشه تاراحت بشن

  • ناشناس

    من بدبخت تمام دار و ندارمو تو این بورس که واقعا کوره پول سوزی هست دادم خمحرکه خریدم و الان پول خریدن نون هم ندارم و دو ماه هست نمیتونم این ته مانده پولمو از این از خدا بی خبران بگیرم به خدا به گشنگی و گدایی افتادم تو را به خدا این قفل رو از نماد خمحرکه بردارید تا لااقل برای خانوادم برم آذوغه و نون بخرم تورا به هر چی میپرستید دست از این ناجوانمردی بردارید