خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۳۸۶۱

دو مقام اتاق بازرگانی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

دخالت دولت در اقتصاد واقعا کاهش یافته است؟

دخالت دولت در اقتصاد واقعا کاهش یافته است؟

رئیس اتاق تهران درحالی‌ می‌گوید دخالت دولت در بخش‌های اقتصادی کمتر شده که رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران معتقد است دخالت دولت در بخش‌های اقتصادی کمتر نشده بلکه مطالبه‌گری فعالان بخش‌خصوصی افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتاق بازرگانی تهران با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، مطالعاتی را برای ارتقای شاخص‌های مختلف آغاز کرد. حاصل این اقدامات جمعی این بود که اواخر مهر ماه رتبه شاخص آزادی ایران از ۱۴۹ به ۱۳۰ بهبود یابد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در بهبود 19 پله‌ای رتبه آزادی اقتصادی ایران نقش داشته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: از سال 1392 تا 1396 وضع اقتصادی ایران نسبتا مناسب بود، از جمله اینکه شاخص تورم نیز کنترل شد. درحالی‌که نوسانات اخیر نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی سال 97 باعث شد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ضربه ببینند.

مسعود خوانساری افزود: در سال‌های گذشته دخالت دولت در بخش‌های اقتصادی کمتر شد. درحالی که طی سال 97 سیاست‌گذاران قصد داشتند با تثبیت نرخ ارز فضای کسب و کار را بهبود بخشند اما همین مسائل دخالت دولت را در این مسیر افزایش داد.

در عین حال رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در بهبود 19 پله‌ای رتبه آزادی اقتصادی ایران نقش داشته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: اینکه برخی می‌گویند دلیل رشد رتبه آزادی اقتصادی کاهش دخالت‌های دولتمردان است، این طور نیست. دخالت دولت در بخش‌های اقتصادی کمتر نشده بلکه مطالبه‌گری فعالان بخش‌خصوصی افزایش یافته است.

فریال مستوفی در ادامه اظهار کرد: اتحادیه اروپا، چین و هند همه به دنبال افزایش مبادلات تجاری با ایران هستند و امیدواریم با راهکارهایی که فراهم می‌شود بتوانیم مبادلات خود با دنیا را توسعه دهیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.