کد مطلب: ۳۲۱۵۸۵

پرسپولیس چقدر از فینال درآمدزایی می‌کند؟

پرسپولیس چقدر از فینال درآمدزایی می‌کند؟

این اعداد و ارقام مشخص می‌کند که پشت پرده هیجانات و احساسات پرسپولیسی‌ها، یک گردش مالی بسیار بزرگ نهفته است. گردش مالی که در صورت قهرمانی پرسپولیس نه تنها به پنج میلیون دلار (معادل 70 میلیارد تومان با دلار 14 هزار تومانی بازار آزاد) خواهد رسید، بلکه با راهیابی به جام باشگاه‌های جهان وارد مرحله جدیدی از درآمدزایی خواهد شد.

بازی برگشت فینال جام باشگاه‌های آسیا در حالی امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که تیم پرسپولیس حتی در صورت باخت نیز درآمد بسیار قابل‌توجهی را از آن خود خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر چه در سال‌های گذشته نیز به تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا چه در مرحله گروهی و چه در مرحله حذفی پاداش تعلق می‌گرفت. اما تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای افزایش پاداش تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، وضعیت را برای پرسپولیس به گونه دیگری رقم زده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت هر بازی مرحله گروهی، معادل 30 هزار دلار هزینه سفر به تیم‌ها پرداخت می‌کند که نسبت سال‌های قبل افزایش داشته است. شایان توجه است که این مبلغ فارغ از نتیجه بازی خواهد بود. به عنوان مثال، سرخ‌پوشان حتی بابت باخت 3 بر 1 مقابل السد قطر در مرحله گروهی این مسابقات، معادل 30 هزار دلار دریافت کرده‌اند.

اما کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت برد و تساوی تیم‌ها و همچنین صعود آنها به مراحل مختلف این مسابقات، پادش‌های قابل‌توجهی در نظر گرفته‌اند که تاکنون پرسپولیس توانسته درآمد قابل‌توجهی از این راه کسب کند.

سایت ورزش سه گزارش می‌دهد که تیم پرسپولیس تا صعود به مرحله نیمه‌نهایی درآمدزایی خود را به بیش از یک میلون دلار رسانده است.

ورزش سه در خصوص درآمد قهرمان و نایب قهرمان آسیا نیز می‌نویسد: پاداش تیم نایب قهرمان دو میلیون دلار و تیم قهرمان چهار میلیون دلار است؛ به عبارتی قرمزها می‌توانند تا پایان لیگ قهرمانان 2018 درآمدی بیش از پنج میلیون دلار داشته باشند.

این درآمد با نرخ فعلی دلار در بازار (حدود 14 هزار تومان) به 70 میلیارد تومان می‌رسد.

این اعداد و ارقام مشخص می‌کند که پشت پرده هیجانات و احساسات پرسپولیسی‌ها، یک گردش مالی بسیار بزرگ نهفته است. گردش مالی که در صورت قهرمانی پرسپولیس نه‌تنها به پنج میلیون دلار خواهد رسید، بلکه با راهیابی پرسپولیس به جام باشگاه‌های جهان وارد مرحله جدیدی از درآمدزایی خواهد شد.

آنچه که بیش از همه درآمدزایی پرسپولیس از جام باشگاه‌های آسیا را دلچسب کرده، افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر بوده است. باید دید که آیا پرسپولیس به پاداش دو میلیونی نایب قهرمانی بسنده خواهد کرد یا به درآمد پنج میلیون دلاری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که این درآمد نجومی جدا از سایر درآمدهای دیگر مانند حق پخش تلویزیونی، فروش بلیط و تبلغیات دور زمین است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.