کد مطلب: ۱۷۶۸۶۶

معاون وزیر اقتصاد:

درآمدهای مالیاتی افزایش یافت

درآمدهای مالیاتی افزایش یافت

رییس کل سازمان مالیاتی با اشاره به رشد متوسط بیش از ۲۶ درصدی درآمدهای مالیاتی، از افزایش سهم مالیات در هزینه‌های جاری دولت از ۴۱ به ۴۹ درصد خبر داد.

‌سیدکامل تقوی نژاد در اختتامیه اجلاس آتاییک با تاکید بر همکاری مالیاتی کشورهای اسلامی در جهت هم‌افزایی و ارتقای توان اقتصادهای ملی، بر ضرورت همکاری‌های مالیاتی کشورهای اسلامی در جهت هم‌افزایی و ارتقای توان اقتصادهای ملی تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع مقامات و هیات‌های مالیاتی کشورهای اسلامی، اساتید صندوق بین‌المللی پول و کارشناسان سازمان همکاری و توسعه اقتصادی سخن می‌گفت.

وی اظهار امیدواری کرد: این گردهمایی برای همه شرکت‌کنندگان از کشورهای اسلامی، فرصت مناسبی باشد تا آخرین یافته‌ها، تجربیات و رویدادهای نظام‌های مالیاتی را به اشتراک گذاشته و ضمن هم‌افزایی، گام‌های موثری برای ارتقای توان اقتصادهای ملی خود بردارند.

‌سیدکامل تقوی نژاد اظهار داشت: بی‌تردید نقش سازمان مالیاتی کشور مالزی در تاسیس آتاییک و پیشبرد اهداف آن بسیار برجسته و پررنگ است و مقامات مالیاتی این کشور سهم مهمی در موفقیت‌های این نهاد بین‌المللی داشته و خواهند داشت.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، همچنین از تلاش‌های دبیر کل کنفرانس فنی مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی از کشور سودان و همکاران ایشان در دبیرخانه آتاییک که بیشترین هماهنگی‎ها را برای برگزاری هر چه مطلوبتر و منظم تر اجلاس های سالانه این مجمع به عمل آوردند، صمیمانه تشکر کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین با تبریک کسب میزبانی پانزدهمین اجلاس آتاییک به کشور موریتانی، برای رییس هیات مالیاتی موریتانی آرزوی موفقیت و اظهار امیدواری کرد از هم اکنون شاهد تعامل و تشریک مساعی دو کشور ایران و موریتانی برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‎های موجود باشیم.

تقوی نژاد گفت: کسب و کارهای نوین این عرصه که در صحنه بین‌المللی فعال هستند، با بهره گیری از مفرهای موجود در قوانین و مقررات مالیاتی کشورهای مختلف و موافقت‌نامه‌های اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و با تکیه بر چالاکی و الگوهای ویژه کسب و کار خود، اقدام به برنامه ریزی‌های تهاجمی مالیاتی کرده است.

وی یادآور شد: برآورد ما از مجموعه مقالات ارایه شده در زمینه حرکت به سمت نظام مالیاتی مطلوب این است که ابتدا باید خودآزمایی را پیشه کرده و کارآیی دستگاه مالیاتی خود را براساس استانداردها و معیارهای موجود بسنجیم تا بلکه حوزه‌های نیازمند به تمرکز و تقویت را شناسایی کنیم.

تقوی نژاد افزود: سپس فراتر از مدار مرسوم تامین بودجه سالانه، رهیافتی کلی‌نگر و راهبردی را برای توسعه و ارتقای نظام مالیاتی با هدف نیل به یکپارچگی و پرداختن به محورهای اصلی اتخاذ کنیم.

تقوی نژاد گفت: آتاییک یک سازمان بین‌المللی جوان، اما رو به رشد و بالندگی است و حتی ظرفیت تبدیل شدن به یک نهاد قدرتمند اقتصادی در منطقه و جهان را دارد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: آتاییک به عنوان اتاق فکر و کانون هم‌اندیشی کشورهای اسلامی در زمینه مسایل و رویدادهای مالیاتی، این قابلیت را دارد تا نقش یک موتور محرک رشد و پویایی نظام‌های مالیاتی کشورهای اسلامی را ایفا کرده است.

تقوی نژاد گفت: کشور ایران با درک واقعیت انکارناپذیر ضرورت توسعه نظام مالیاتی در راستای هدف ایجاد ساختار بودجه پایدار و متکی بر منابع داخلی، برنامه‌ها و اقدامات توسعه ای و اصلاحی متعددی را در ساختار نظام مالیاتی خود در دست دارد.

وی تصریح کرد: ما در مسیر رسیدن به نظام مالیاتی کارآمد و چابک، راهی جز مکانیزه کردن فرایندهای شناسایی، تشخیص و وصول مالیات، تسهیل امور و کاهش مراجعات مودیان، تسهیل در پرداخت مالیات و همچنین کاهش ارتباط مستقیم مودیان و ماموران مالیاتی و ارایه مجموعه‌ای از خدمات الکترونیک به مودیان مالیاتی نداریم.

تقوی نژاد گفت: همه این اقدامات در نظام مالیاتی ایران در حال انجام است و امیدواریم این رویکرد گامی موثر به سوی نظام مالیاتی مطلوب باشد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.