کد مطلب: ۷۳۷۹۰۹

نقل و انتقال خودرو درآمد دولت را افزایشی شد

نقل و انتقال خودرو درآمد دولت را افزایشی شد

آمارهایی که از درآمد دولت از محل نقل و انتقال اتومبیل و شماره‌گذاری‌ها منتشر شده است، نشان می‌دهد که درآمد دولت نسبت به سال گذشته 209 و 107 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت توانست 209 و 107 درصد درآمد خود را از محل حمل و انتقلات اتومبیل و شماره‌گذاری‌ها افزایش دهد.

برابر بند (ط) از تبصره 10 لایحه بودجه سال 1401 که به امور قضایی، دفاعی و انتظامی اختصاص دارد، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از ابتدای سال 1401 سامانه تعویض پلاک انواع خودرو و موتورسیکلت را به نحوی ایجاد کند که تمامی مراحل نقل و انتقال مالکیت به صورت برخط انجام شود و مراجعه حضوری اشخاص صرفا برای فک و نصب باشد.
اتفاقی که به گفته داوود منظور، رییس سازمان امور مالیاتی باعث شد وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته، 69 درصد رشد داشته باشد.

به گفته وی، وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال 1400 حدود 16 هزار میلیارد ریال بوده که پس از راه‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود 18 هزار و 600 میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده که این امر نشان می‌دهد اجرای این طرح با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرارهای مالیاتی در این بخش موثر بوده است.

درآمد دولت از مالیات و نقل‌ و انتقال و شماره‌گذاری خودرو

بر این اساس، آمارهای مالیاتی نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی دولت از محل نقل و انتقالات اتومبیل در شش ماهه نخست سال جاری، بیش از 3159 میلیارد تومان بوده است که به 3679 میلیارد ریال در هفت ماه سال جاری و به 4927 میلیارد تومان در هشت ماه سال جاری رسیده است.

این درحالی است که میزان درآمد مالیاتی دولت از محل مذکور در کل سال 1400، 1591 میلیارد تومان بوده است. به عبارت دیگر میزان مالیاتی دریافتی از محل نقل‌وانتقال اتومبیل در در هشت ما سال جاری نسبت به کل سال گذشته، 209 درصد افزایش داشته و سه برابر شده است.

همچنین درآمد مالیاتی دولت از محل شماره‌گذاری خودرو در شش ماه نخست سال جاری، 3160 میلیارد تومان، در هفت ماه سال جاری، 4276 میلیارد تومان و در هشت ماه سال جاری 4806 میلیارد تومان بوده است درحالی که دولت در کل سال گذشته از این محل 2316 میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود. آماری که نشان می‌دهد درآمد دولت از این محل در هشت ماه امسال نسبت به کل سال گذشته 107 درصد افزایش داشته که بیش از دو برابر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.