کد مطلب: ۳۴۲۱۹۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

درآمد دولت از سفر خارجی مردم ۳ برابر شد

درآمد دولت از سفر خارجی مردم 3 برابر شد

عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با بیش از 170 درصد رشد از 220 میلیارد تومان در مهر ماه سال 1396 به حدود 600 میلیارد تومان در مهر ماه سال جاری رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی کل درآمد مالیاتی کشور در هفت‌ ماهه نخست امسال حدود 60 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 14 درصد رشد داشته است.

تا مهر ماه سال جاری دولت از طریق عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور حدود 600 میلیارد تومان درآمد مالیاتی دریافت کرده است.

عوارض دریافت‌شده از خروج مسافر از مرزهای کشور در مهر ماه سال 1395 از 180 میلیارد تومان با بیش از 20 درصد رشد به 220 میلیارد تومان در مهر ماه سال 1396 رسیده است.

در مهر ماه سال جاری عوارض خروج از مرزهای کشور دولت با افزایش چشم‌گیری همراه بوده است.

آمارها نشان می‌دهد طی هفت‌ماهه نخست سال جاری بیشترین رشد در بین درآمدهای مالیاتی غیرمستقیم مربوط به مالیات وارد بر خودرو و عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور بوده است.

عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور با بیش از 170 درصد رشد از 220 میلیارد تومان در مهر ماه سال 1396 به حدود 600 میلیارد تومان در مهر ماه سال جاری رسیده است.

میزان عوارض خروج مسافر از کشور

درآمد مالیاتی حاصل از عوارض خروج از کشور

میزان مصوب شده مجلس برای عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در سال 1397 معادل 800 میلیارد تومان است که طی هفت‌ماهه نخست سال 73 درصد آن محقق شده است.

همچنین میزان مصوب‌شده عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور از سوی مجلس برای هفت‌ماهه نخست سال جاری 480 میلیارد تومان بوده که در میزان درآمد مالیاتی به‌دست‌آمده از این طریق در ماه مذکور بیش از مقدار مصوب شده آن است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.