کد مطلب: ۳۲۳۳۱۶

با وجود رشد ۱۷ درصدی نسبت به سال گذشته

درآمد مالیاتی ایران محقق نشد

درآمد مالیاتی ایران محقق نشد

براساس آمار بانک مرکزی ایران، در شش ماهه نخست سال بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی مصوب سال جاری محقق نشده است.

بانک مرکزی به تازگی آمار از وضعیت اقتصادی کشور را منتشر کرده است که آمار بخش درآمدهای مالیاتی حاکی از این است که تنها بیش از ۵۰ درصد از آن چیزی که به عنوان درآمد مالیاتی در این مدت مصوب شده بود، محقق شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت در بودجه سال جاری میزان درآمدهای کل کشور را ۲۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده بود که میزان درآمدهای مصوب برای شش ماهه نخست امسال ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بوده، اما تاکنون تنها ۶۳.۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای شش ماهه نخست سال ۷۲.۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان شهریورماه سال جاری تنها ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است و طبق بودجه باید تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده از بخش مالیات در شش ماهه نخست سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۸ درصد رشد داشته است.

بر اساس آن‌چه در گزارش بانک مرکزی آمده است، در بودجه ۳۷.۷ هزار میلیارد تومان نیز باید از سایر محل‌ها تامین می‌شده که در این بخش نیز تنها ۱۳ هزار میلیارد تومان محقق شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.