کد مطلب: ۷۴۵۸۷۰

درآمد نفتی عراق به ۱۱۵ میلیارد دلار رسید

درآمد نفتی عراق به ۱۱۵ میلیارد دلار رسید

بررسی جدیدترین آمارهای وزارت نفت عراق نشان می‌دهد این کشور توانسته است در سال گذشته میلادی بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که ایران همچنان با تحریم‌های بین‌المللی دست‌ و پنجه نرم می‌کند و فرصت‌های اقتصادی را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد، کشور عراق طی سال میلادی گذشته توانسته است 1.209 میلیارد بشکه معادل 3.320 میلیون بشکه در روز، نفت صادر کند.

آمارها نشان می‌دهد این کشور در دسامبر سال گذشته میلادی حدود 103 میلیون بشکه نفت صادر کرده است که 7.6 میلیارد دلار درآمد به دنبال داشته است.

وزارت نفت عراق در بیانیه ای با اشاره به آمار سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق (سومو) اعلام کرد: قیمت هر بشکه نفت عراق در دسامبر به طور میانگین، 73 دلار و 64 سنت بود. در مجموع، 100.7 میلیون بشکه نفت از میادین نفت در مرکز و جنوب عراق از طریق بندر بصره صادر شد و بیش از دو میلیون بشکه نفت از استان شمالی کرکوک از طریق بندر سیهان ترکیه در مدیترانه صادر شد.

قیمت نفت که پس از آغاز جنگ روسیه در اوکراین در فوریه سال 2022، افزایش یافت به سود عراق و کشورهای دیگر صادرکننده نفت بود. با این حال، قیمت نفت طی چند ماه گذشته به دلیل نگرانی نسبت به تقاضای پایینتر در بازارهای جهانی، با کاهش روبرو شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری شینهوا، اقتصاد عراق به شدت به صادرات نفت وابسته است و نفت، منبع بیش از ۹۰ درصد از درآمدهای این کشور به شمار می رود.

منبع: ایسنا

گزارش‌های بیشتر را در صفحه انرژی و کالا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.