کد مطلب: ۶۶۴۳۰

لاریجانی: درباره عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات پیگیری می کنم

لاریجانی: درباره عملکرد هیات نظارت بر مطبوعات پیگیری می کنم

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظایف هیات نظارت بر مطبوعات مشخص بوده است، گفت: اتفاقات اخیر که ربط به وظایف این هیات دارد را پیگیری خواهم کرد.علی لاریجانی در دیدار با خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی درباره لغو امتیاز نشریه یالثارات و انتشار این نشریه به دستور دستگاه قضایی، این مطلب را

8bbb2707f49d6ce91e44589c297eaef8_XL.jpg رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظایف هیات نظارت بر مطبوعات مشخص بوده است، گفت: اتفاقات اخیر که ربط به وظایف این هیات دارد را پیگیری خواهم کرد.
علی لاریجانی در دیدار با خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالی درباره لغو امتیاز نشریه یالثارات و انتشار این نشریه به دستور دستگاه قضایی، این مطلب را بیان کرد.
وی همچنین کار خبرنگاران را مهم دانست و ادامه داد: مطبوعات و رسانه های کشور در مسائل مربوط به مجلس ، احساس مسئولیت می کنند و به دنبال این هستند تا از طریق هموار کردن راه ، شرایط بهتری ایجاد کنند.
لاریجانی همچنین درباره رکود اقتصادی کشور گفت: مجلس در این باره فکر می کند که باید قوانینی در جهت تسریع فضای کسب و کار در کشور ایجاد شود که البته دو مصوبه به صورت طرح و یک لایحه را تصویب کرد که البته به معنای پایان کار نیست.
وی اظهار داشت: باید این طرح و لایحه ها اجرایی شود و در بعد نظارتی نیز باید بر آنها نظارت صورت گیرد تا کارها سامان داده شود، در حالی که مساله خروج از رکود یک وجه قانونگذاری دارد و وجه دیگر آن، نظارت است.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه باید به دولت کمک کرد تا در مسیر خود موفق شود تصریح کرد: قبول دارم که فضا، فضای مناسبی نیست و سرمایه گذار ترجیح می دهد که وارد کشور برای سرمایه گذاری نشود زیرا در فضای غبارآلودی که برخی از کشورها از جمله رژیم صهیونیستی و کشورهای ناباب دور و اطراف ما ایجاد کرده اند و نمایندگان کنگره آمریکا مسائلی را مطرح می کنند که سرمایه گذاری در ایران یک ریسک قلمداد شود، هیات نظارت بر مسائل هسته ای و وزارت خارجه باید این موضوعات را پیگیری کنند و واکنش مناسب داشته باشند.
وی به ابعاد داخلی سرمایه گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: در داخل کشور هم باید تلاش کرد که فضای امیدواری به وجود آید و وزرا و مسئولان باید روحیه کار و تلاش را به جامعه تزریق کنند.
لاریجانی با بیان اینکه به نظرم شرایط در حال بهبود است گفت: اما باید درباره بیکاری عزمی ملی وجود داشته باشد و کاری که فکر می کنیم مجلس می تواند انجام دهد تصویب قوانینی برای تسریع فضای کسب و کار است و اگر قانون در این زمینه مشکل دارد دولت باید لایحه دهد تا حل شود.
نماینده مردم قم در مجلس گفت: برخی از مسائل نیز مربوط به مسائل بانکی است که امیدوارم دولت در لایحه ای که ارائه خواهد کرد به این مشکل نیز رسیدگی شود.
لاریجانی با تاکید بر اینکه باید برنامه پنج ساله ششم به سرانجامی مناسب برسد اظهار داشت: هنوز این حس به من دست نداده و فکر می کنم که این برنامه دارای کاستی هایی است و سازمان برنامه و بودجه باید از این فرصت تعامل بین دولت و مجلس استفاده کند و این کاستی ها را رفع کند.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه مقننه با اشاره به درخواست خبرنگاران برای حل مشکلات صنفی خود گفت: قانون جامع مطبوعات که در مجلس قبلی تقدیم شد دارای چارچوب های خوبی بود اما دولت این لایحه را به مجلس جدید ارائه نکرد.
رئیس مجلس افزود: مشکلات عالم مطبوعات و رسانه ها مشخص است و به جای تصویب قانون های اضافی باید این چند مشکلی که وجود دارد را حل کرد.
نماینده مردم قم اظهار داشت: من شنیدم درباره رادیو و تلویزیون یک طرح گسترده ای آماده شده ولی پس از دیدن این طرح به این نتیجه رسیدم که موارد مطرح شده همان قبلی ها است. در حالی که مشکل رادیو و تلویزیون دو سه مورد است که باید حل شود نه اینکه قوانینی مجلس به تصویب برساند که خاصیت ندارد و طرح دوباره آنها مشکلی را حل نمی کند.
لاریجانی درباره بیمه خبرنگاران نیز اظهار داشت: بیمه خبرنگاران مشکلات فراوانی دارد و اگر آن را به سرانجام برسانیم مشکل بزرگ خبرنگاران حل می شود ولی متاسفانه مجلس نمی تواند ورود کند و باید دولت لایحه دهد و اگر غیر از این باشد چون دارای بار مالی است شورای نگهبان بر اساس اصل 75 قانون اساسی طرح مجلس را دوباره رد می کند.
وی به اهالی رسانه پیشنهاد کرد که با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سندی که مسائل آسیب پذیر رسانه ها را بررسی می کند را نگاشته و آن را به صورت لایحه ای در زمینه هایی همچون ضمانت های شغلی و بیمه ای به مجلس ارائه کند تا به آن رسیدگی شود.
رئیس قوه مقننه همچنین درباره اختیارات هیات نظارت بر مطبوعات و لغو مجوز نشریه یالثارات توسط این هیات و انتشار دوباره آن گفت: وظایف هیات نظارت و اختیارات آن مشخص و روشن است و باید دید که به چه حسابی این نشریه این کار را کرده است که بعد از این جلسه آن را پیگیری خواهم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.