کد مطلب: ۴۴۲۵۳۵

دردسر تازه سایت هدفمندی برای یارانه‌بگیران / اهدای یارانه به معنای حذف یارانه است؟

دردسر تازه سایت هدفمندی برای یارانه‌بگیران / اهدای یارانه به معنای حذف یارانه است؟

در روزهایی که کرونا وضعیت معیشت اقشار کم درآمد را به شدت تحت تاثیر قرارداده، اقدام عجیب سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از یارانه‌بگیران را از یارانه دریافتی محروم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای گذشته که خبر پرداخت وام به یارانه بگیران منتشر شده است با این عنوان که:‌«متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت هدفمندی یارانه (refahi.ir) درخواست خود را ثبت کنند و یارانه نقدی این افراد به عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود.‌»

کاربران با ورود به سایت به صفحه‌‌ای راهنمایی می‌شوند که مختص «اهدای یارانه» یا همان انصراف از دریافت یارانه است و پس از پاسخ به موارد خواسته شده که معمولا با سرعت انجام می‌شود و فشار دادن دکمه نهایی و پاسخی که دریافت کرده، متوجه می‌شود که درخواست از دریافت یارانه را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کرده و مورد پذیرش نیز واقع شده است.

همین موضوع سبب شد تا روز چهارشنبه مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه بگوید: هنوز سایت و سازوکار ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی اعلام نشده است.قمصریان گفت: امروز به اشتباه به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه اینگونه بیان شده است که متقاضیان وام یک میلیون تومانی برای ثبت نام به سایت هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند که اینگونه نیست و سایت محل ثبت نام هنوز اعلام نشده است.

در اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، هیچ نامی از سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها برده نشده است. همچنین هنوز زمان ثبت نام متقاضیان این وام نیز مشخص نشده است.

در روزهای گذشته برخی از افرادی که دچار این اشتباه شده‌اند در تماس با روزنامه خواستار تصحیح این روند شده‌اند. بدون تردید کسانی در روزهای گذشته مرتکب این اشتباه شده‌اند که وضعیت معیشتی نامطلوبی دارند و به امید ثبت نام برای دریافت وام یک میلیونی به این سایت مراجعه کرده بودند. پس از طرح موضوع در فضای مجازی و اعتراض کسانی که وارد این سایت شده بودند و این روند را ناخواسته طی کرده بودند،‌ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد مردم نگران نباشند و کسانی که در روزهای گذشته وارد این سایت شده و دکمه اهدای یارانه را کلیک کرده‌اند، مشمول این موضوع نخواهند شد.

در این اطلاعیه آمده است: به‌دنبال اشتباه برخی رسانه‌ها در اعلام سایت refahi.ir برای ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه کشور آن را تکذیب کرد، کسانی که از روز گذشته با مراجعه به این سایت سهواً گزینه اهدای یارانه را انتخاب کردند نگران نباشند، یارانه این افراد همچنان برقرار و پرداخت می‌شود. بعد از فراهم شدن تمهیدات و تدوین دستورالعمل ثبت‌نام متقاضیان، مراتب از طریق اطلاعیه رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برهمین اساس، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد که این وام به سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر با سود ۱۲درصدی پرداخت خواهد شد؛ البته اقساط وام یک‌میلیونی بناست از همان یارانه نقدی که ماهانه پرداخت می‌شود، کسر شود البته بعد از یک وقفه ۴ماهه از زمان واریز وام به حساب یارانه‌ها.اما سوالی که به ذهن می‌رسد این است که چرا کاربر هنگام ورود به سایت سازمان هدفمندی بدون هیچ فهرست یا هشداری بلافاصله به این صفحه هدایت می‌شود؟

منبع: روزنامه همدلی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تو رو خدا من یه راننده ساده ام که دو تا بچه هم دارن ولی تو همون ساعتای اولیه که گفته بودن تو سایت رفاهی برای وام یک میلیونی ثبت نام کنین من دکمه اهدا یارانه رو زدم الانم وام یک میلیونی برام واریز نشد چیکار کنم

  • ناشناس

    سلام من یه راننده َساده هستم که به اشتباه در روزهای اول اطلاعیه وام یک میلیونی اشتباها تو سایت رفاهی اهدا یارانه رو زدم ولی بعدا گفتن که مشکلی نیس یارانه قطع نمیشه ولی الان با اینکه سیم کارت. به نام خودم داشتم و قبل از تاریخ ۳۱ پیام ارسال کردم ولی بازم وام ۱ میلیونی واریز نشد میشه بگین چه مشکلی هس خواهش میکنم?

  • ناشناس

    سلام من به اشتباه در سایت رفاهی گزینه اهدا یارانه رو زدم گفتند یارانه شما قطع نمیشه اما الان متوجه شدم یارانه فروردین ماه ۹۹ رو برام نریختن چه جوری باید اعتراض بدم

  • یلدا

    چراب اشتباه یارانرو اهداکردیم معیشت قط شده؟چرا یکی جوابگو نیست

  • ناشناس

    دیدید یارانه ای که سهوا اهدا شد.. دیگه قطع شد.. الکی ملت رو یرکارگذاشتید

  • محمد

    با سلام . من تو سایت متاسفانه ثبت زدم الان یارانه اردیبهشت رو واریز کردند ولی برای من واریز نشده وام هم واریز نکردند متاسفم برای خودم که چنین آدمی رو انتخاب کردیم که خیلی راحت میاد دروغ میگه که قطع نمیشه پس چرا قطع شد بیشرف

  • ناشناس

    من اشتباهی وارد سایت رفاهی شدم و اهدا یارانه را زدم تو این اوضاع بد و چرا سایت برای این کار هیچ تاییدی نمیگیره تا متوجه اشتباه بشویم برای هر کاری صدتا گزینه تایید میخواد حالا بگید چ کنم

  • ناشناس

    من یارانه مو جدا کردم چرا دیگه به حسابم نمیاد کسی میدونه باید چکارباید کرد؟

  • حواکاویانی

    من اشتباهادکمه اهدازدم ازتیر۹۹یارانه ام حذف ودوماه قسط وام حدود۶۳هزارتومان کسرشداکجابرابرقراری یارانه پیگیری نمایم درضمن قرار بوده سی هزارتومان کسربشهماراهنمایی کنیدووصل رایانه انجام بشه حواکاویانی

  • هوشنگ گرگندی

    امروز۲۱مرداد ۹۹ یارانه من را ندادن من ۳ تا بچه دارم تو را خدا پیگیری کنید. من بیکارم هیچ شغلی هم ندارم اگه زن و بچم از گرسنگی بمیرن خودما آتیش میزنم راحت بشم.