کد مطلب: ۶۰۰۹۲۳

درگذشت پدر صنعت خودرو تجاری کشور / سوابق بهروز فردوس

درگذشت پدر صنعت خودرو تجاری کشور / سوابق بهروز فردوس

بهروز فردوس، بنیانگذار گروه صنعتی ماموت درگذشت. او به پدر صنعت خودرو تجاری کشور معروف بود. وزیر صمت نیز درگذشت بهروز فردوس را تسلیت گفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهروز فردوس، بنیانگذار گروه صنعتی ماموت و پدر صنعت خودرو تجاری کشور درگذشت.

او جز فعالان بزرگ در صنعت خودروی ایران بود و در سال‌های گذشته به واسطه تلاش‌های وی و همکارانش، خودروهای فولکس واگن، اسکانیا به ایران وارد شدند ( رصد روز ).

فردوس از سال ۱۳۶۷ شرکت صنعتی ماموت را تاسیس کرد. نام او در ۳۰ شرکت مختلف به چشم می‌خورد.

سوابق شغلی بهروز فردوس

بهروز فردوس، مالک شرکت صنعتی ماموت و کارآفرین، متولد تهران بود. از او به عنوان پدر صنعت خودرو تجاری کشور یاد می‌شود. وی در ۳ آذر ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

نام فردوس، بنیان‌گذار «ماموت» در ۳۰ شرکت مختلف به چشم می‌خورد، هلدینگ بزرگی که در حال حاضر بالغ بر ۵۰ شرکت بزرگ و کوچک در بخش‌‌‌های مختلف صنعت و خدمات را در بر دارد و به بازیگری بزرگ و تاثیرگذار در بخش خودرو‌‌‌های تجاری و کار، ساختمانی و خدمات تبدیل شده است.

تاسیس شرکت صنعتی ماموت

در سال‌های پایان جنگ تحمیلی و در سال ۱۳۶۷، فردوس شرکت «مجتمع صنعتی ماموت» را رسماً ثبت کرد و بعد از چند سال، فعالیت این شرکت با تولید انواع تریلرهای سبک در فضایی به وسعت دو هکتار آغاز شد.

به مرور زمینه کار این شرکت گسترش یافت، به حوزه‌هایی مانند تولید ساندویچ پانل خانه‌های پیش‌ساخته و انواع کانکس وارد شد.

اتاق‌های ایزوله شامل اتاق‌های یخچالی، تریلر یخچالی و اتاق حمل بار محصولات بعدی «ماموت» بودند که در اواسط دهه ۷۰ راهی بازار شدند

نمایندگی رسمی اسکانیا

«ماموت» در سال ۱۳۸۸ نمایندگی رسمی شرکت اسکانیا در ایران را بر عهده گرفت؛ «ماموت دیزل» نام شرکتی است که به عنوان نماینده انحصاری خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا در ایران آغاز به کار کرد.

این شرکت در سه حوزه تولید و خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا، خدمات پس از فروش تریلر و فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیزل ژنراتور اسکانیا فعال است.

موسس شرکت وزنه

خانواده فردوس شرکت «وزنه» را نیز در اختیار دارند؛ شرکت باسابقه‌ای که سال ۱۳۴۳ تأسیس شده و یکی از شرکت‌های مهم تولید انواع جرثقیل است و چند سالی است که به عنوان زیرمجموعه «مجتمع صنعتی ماموت» فعالیت می‌کند.

ماموت همچنین شرکت «مجتمع صنعتی پیل سان» را در سال ۱۳۹۳ تأسیس کرد که این شرکت هم به تولید انواع تریلر می‌پردازد و هم به واردات و فروش کامیون‌های چینی مشغول است.

در دو سه دهه اخیر حتماً ماشین‌های سنگینی دیده‌اید که در یک چیز مشترک بوده‌اند؛ لوگویی به شکل یک فیل که خرطومش را بالا گرفته است.

این لوگوی شرکت «ماموت» است، شرکتی که در تولید انواع تریلر و کامیون سابقه‌ای طولانی دارد و البته به مرور در زمینه‌های تجاری دیگری هم وارد شده است؛ از واردات خودروی سواری بگیرید تا تولید انواع قطعات پیش‌ساخته ( شمانیوز ).

پیام تسلیت وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی، درگذشت بهروز فردوس را تسلیت گفت.

متن پیام سیدرضا فاطمی امین به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای بهروز فردوس از کارآفرینان و صنعت‌گران بزرگ و خوش‌نام کشور موجب تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه بزرگ فعالان کسب‌وکار کشور و همچنین خانواده محترم آن مرحوم، غفران و رحمت الهی برای آنفقید سعید و صبر و سلامتی بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

آنچه مسلم است در مسیر پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان نام و یاد وی بر تارک سنگر صنعت و کارآفرینی ایران ماندگار و راهش ادامه دار خواهد ماند ( خبرگزاری صدا و سیما ).

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا جلالی فر

    روحشان شاد و همیشه یادشان گرامی باد افرادی همچو مهندس بهروز فردوس مایه سربلندی و مباحات ایران خواهند بود امید که ایران زمین مردانی همچو ایشان هزاران داشته باشد

  • یاسر

    دنیا محل گذر است نه جای ماندن مرحوم فردوس با این همه ثروت و پست و مقام با خودش جز کفن هیچی نبرد جز اعمالش و این پایان کار همه ماهاست پس انسان واقعی باشیم به هم رحم کنیم که چشم بهم بزنیم عمر ما هم تمومه…

  • احمد

    روح آن مرد بزرگ شاد باشد و روحش قرین الهی، تسلیت به خانواده محترم ایشان، امیدوارم فرزندان آنمرحـوم ادامه دهنده راه آن مرد بزرگ باشند.

  • اردشیرسلحشوری

    ایل بزرگ بختیاری فقدان این بزرگمرد صنعت ایران زمین رابه فرزندان وهمه آحادملت ایران تسلیت عرض می نمایدروحش شاد ویادش گرامی

  • مهران

    روحش شاد یادش گرامی

  • محمدی

    با سلام تسلیت میگم به آقای مهندس مهرزاد غم آخرتون باشه اگه کسی میتونه این حرف منو به گوش آقای مهرزاد برسونه لطفا کوتاهی نکنه من پول ۶ ساله که مونده هر وقت هم رفتم در شرکت رام ندادن

  • محمدی

    بنده حلال نمیکنم پولم مونده تو ماموت از سال ۹۳ امین محمدی فرخزاد هستم اگه یه وقت خدایی نکرده خواستین دینشو ادا کنید آقای مهندس رامندی منو میشناسه ۱۰ هزار تن کار شرکتو من نصب کردم

  • امین محمدی فرخزاد

    تسلیت میگم خدا رحمتشون کنه

  • ناشناس

    جناب آقای مهندس مهرزاد فردوس
    با سلام واحترام
    درگذشت پدر گرامیتان پدر ی مهربان ودلسوز پدری که تمام عمر خودش رو برای ما پرسنل وتولید گذاشت تا ما شرمنده خانواده نشویم را به شما و مادر گرامیتان و برادر عزیزتان و گروه زحمت کش ماموت تسلیت عرض می کنم خداوند رحمتش کنه روحشان شاد و یادش گرامی باد.

  • حسن علی زارع

    جناب آقای مهندس مهرزاد فردوس
    با سلام واحترام
    درگذشت پدر گرامیتان پدر ی مهربان ودلسوز پدری که تمام عمر خودش رو برای ما پرسنل وتولید گذاشت تا ما شرمنده خانواده نشویم را به شما و مادر گرامیتان و برادر عزیزتان و گروه زحمت کش ماموت تسلیت عرض می کنم خداوند رحمتش کنه روحشان شاد و یادش گرامی باد.