کد مطلب: ۵۹۲۰۷۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه: برای رسیدن به ثبات اقتصادی در تلاش هستیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه: برای رسیدن به ثبات اقتصادی در تلاش هستیم

میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه اولین جلسه شورای عالی اشتغال کشور گفت: در تلاش هستیم تا به یک ثبات اقتصادی برسیم تا نوسانات کمتری در کشور داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میرکاظمی در حاشیه اولین جلسه شورای عالی اشتغال کشور افزود: در حال حاضر در بحث بودجه و رشد اقتصادی کسی پاسخگو نیست که به عنوان مثال چرا رشد اقتصادی که قرار بوده ۸ درصد باشد در حال حاضر ۴ درصد است.

وی گفت:​ در جلسه شورای عالی اشتغال برنامه ریزی شد برای وظایف دستگاه ها، برای ایجاد اشتغال و کار اصلی ما برای اشتغال در سال ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مقدمات اشتغال پایدار در کشور از امسال شروع خواهد شد و باید برسیم به شرایطی با ثبات برای سرمایه گذاری و امروز سرمایه گذار نگران است از شرایط اقتصادی که دارای نوسانات است و این نوسانات اگر مستمر باشد سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری نمی‌شود.

میرکاظمی گفت: در تلاش هستیم تا به یک ثبات اقتصادی برسیم تا نوسانات کمتری در کشور داشته باشیم.

وی افزود:​ باید زمینه را برای سرمایه گذاری فعالین اقتصادی و بخش‌های خصوصی ایجاد کنیم و دولت خودش اشتغال ایجاد نمی‌کند دولت باید کمک کند تا تجار بتوانند در بخش‌های مختلف فعالیت کنند از جمله صنعت، معدن و تجارت، ساختمان و حوزه‌های خدمات که بعد از کرونا در حوزه خدمات می‌توان خیلی اشتغال ایجاد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:کار اصلی ما از ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و رشد اقتصادی را محاسبه خواهیم کرد و تمام استان‌ها و شهرستان‌ها را در نظر خواهیم گرفت.
میرکاظمی افزود: در دو ماهی که کار شروع شده علی رغم هزینه‌هایی که داریم و بدهی‌هایی که از گذشته منتقل شده و هر ماه پرداخت می‌شود در تلاش هستیم که ثبات اقتصادی خوبی را در کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: مدیریت بر تورم و اینکه خلق پول انجام نشود از برنامه‌های جدی ماست چرا که خلق پول منجر به نقدینگی و تورم و بهم ریختگی بازار ارز و بی ثباتی در بازار اقتصاد خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در کلان اقتصاد ازجهت مدیریت بهره وری و اشتغال به شکل دقیق برنامه ریزی می‌شود و در سطح استان‌ها و شهر‌ها اجرایی خواهد شد و نظارت این اجرا با سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

میرکاظمی گفت:​مرکز آمار هم به این موضوع ورود کرده و در تمام شهرستان‌ها توسعه پیدا خواهد کرد و به طور جدی کار را دنبال خواهیم کرد تا جایی که سطح رفاه و سطح درآمد خانوار افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر بودجه‌های ما سنتی و قابل حساب و اندازه گیری نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در گذشته آخر سال متوجه می‌شدیم که تورم دو رقمی است و سرمایه گذاری جدی صورت گرفت و سطح درآمد خانوار پایین آمده است.

میرکاظمی افزود: در ساختار برنامه و بودجه به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که از ماه‌های اول همه چیز را با شاخص‌های کلان مدیریت می‌کنیم و این وظیفه سازمان برنامه و بودجه است که البته مجلس هم به ما کمک خواهد کرد.

وی گفت: در تامین بودجه و خرج آن به استانداران اختیارات داده خواهد شد و آن‌ها هم باید پاسخگو باشند و اگر در استانی فرار مالیاتی صورت گیرد این فرمانداران و استانداران هستند که اشراف کامل دارند و می‌توانند جلوی آن را بگیرند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خسرو

    خالوایناهمش حرفن

  • ناشناس

    بهترین تلاشی که میتونید بکنید ایه که همون پروژه دکتر ظریف رو برین به نام خودتون تموم کنید مارو از این چکنم چکنم در بیارین.مردم هم همه قول میدیم بگیم شما انجام دادین و شما خوبین.فقط حلش کنید

  • ناشناس

    مگه اقتصاد هم گذاشتین برای مردم اصلا می‌دونی اقتصاد یعنی چی

  • حکمت

    آقای میر کاظمی ، با ندادن حق ما فرهنگیان بازنشسته اقتصادت به ثبات برسه .
    هفده ماهه از بازنشستگیم میگذره . جلوی پاداش پایان خدمتی که ارزش یک پنجم هفده ماه پیش را نداره گرفتید که چی بشه .
    خدا حق ما را ازتون بگیره

  • ناشناس

    …چرا پاداش بازنشستگان فرهنگی سال ۹۹ رو پرداخت نمیکنی..

  • ناشناس

    تجارت نیوز لطفا پیگیر پاداش پایان خدمت سال ۹۹ فرهنگیان باشید

  • ناشناس

    لطفاً فکری به اعمال مدرک تحصیلی کارمندان بکنید