کد مطلب: ۵۵۶۷۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در دولت رئیسی طلا ارزان می‌شود؟/ طلا دوباره به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

در دولت رئیسی طلا ارزان می‌شود؟/ طلا دوباره به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

قیمت هر گرم طلا این روزها بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند اما آیا با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی بهای طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

به گزارش تجارت‌نیوز طلا همچنان در روزهای پس از انتخابات ۱۴۰۰ هم سرگردان و بلاتکلیف به نظر قیمت هر گرم طلا این روزها بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند اما آیا با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی بهای طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

در فاصله انتخابات امریکا در آبان سال گذشته تا انتخابات ایران در خرداد امسال طلا بلاتکلیف است. قیمت طلا که در بازار ایران به سرعت کانال‌های قیمت را پشت سر می‌گذاشت و در ۲۰ مهر ۹۹ به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

با انتخاب جو بایدن، به ریاست‌جمهوری امریکا بهای طلا و دلار در بازار ایران شروع به ریزش کرد و در مقاطعی قیمت آن حتی به زیر یک میلیون تومان هم رسید.

پس از ریزش قیمت طلا و دلار در بازار ایران، انتظار برای احیای برجام آنگونه که بایدن وعده داده بود، بهای هر گرم طلا را بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثابت نگه داشت و حالا با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران، گرچه بورس بعد از مدتها روی خوشی به سهامدارانش نشان داده است اما بازار طلا و دلار همچنان بلاتکلیف به نظر می‌رسند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا بعد از انتخابات پیش‌بینی کرده است که روند نزولی ناشی از جو انتخابات اندکی ماندگار باشد و قیمت طلا و سکه با کاهش بیشتری مواجه شود.

او البته به اقتصاد آنلاین گفته است که آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست و باید دید دولت جدید چه واکنشی نسبت به بهبود روابط سیاسی با غرب و مذاکرات برجام نشان خواهد داد.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی هم درگفتگو با تجارت‌نیوز گفته است که با روی کار آمدن اصولگرایان و یکدست شدن قدرت ثبات نسبی به بازار طلا برمی‌گردد اما این روند پایدار نخواهد بود و در ادامه وضعیت احیای برجام است که تکلیف این بازار را روشن می‌کند.

عبدالله مشکانی، دیگر تحلیلگر بازارهای مالی هم به تجارت‌نیوز گفته است که پس از انتخابات در میان مدت قیمت طلا بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و بهای سکه تا ۱۲.۵ میلیون تومان می‌رسد.

برای اطلاع از بازدهی بازارهای مختلف گزارش بورس تنها بازاری که رشد داشت را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام آقای رئسی تورابه جدت قسم به دادمردم برس من یک زن خاندارم ودوفرزنددارم توان خریدن یه گوشی که درس بخونن ندارم پول پیش ندارم نمیتونم کارکنم بخدا موندم فقط بایدبمیریم

    • ناشناس

      سلام آقای رئیسی خواهش میکنم تورا به حضرت زهرا به دادمردم برسین مردم از لحاظ مالی خیلی زجرمیکشند مخصوصا ما کارگرا خواهش میکنم همه چیو ارزون کنین که حداقل مردم از گشنگی نمیرن ما شمارو انتخاب کردیم که صدای مارو بشنوین وبه دادمون برسین

  • کاظم عشرتی

    سلام جناب حاج آقای رئیسی من از طرفدارانتان هستم از شما خواهش میکنم همه چی رو ارزون کنید و به داد ما قشر ضعیف برسید دوستتون دارم

  • علی

    اقارئیسی چیزی ارزون کنی میوه نان لبینات همهی چیزی ارزون کنی خدا ثواب بده برکت بده ?

  • علی

    چیزی ارزون کنی?

  • ناشناس

    حقوق چرا اینقدر کم واقعا

  • ناشناس

    تور خداهم طلا را ارزان کنید هم جنسها را که جوانان بتونن ازدواج کنند

  • ناشناس

    سلام خواهش میکنم طلا ارزون کنید تا ماهم بتونیم بخریم

  • ناشناس

    سلام خدمت اقای رئیسی ومسولین خسته نباشی ازشماتقا ضامیشودبه داددل مردم برسین تاکجامیخوادپیش بره این وضیعت گرانی داره روزبه روزسفرهاخالی میشه زندگی زناشوئی سردمیشه خواهشن لطفا همه قیمتهاراثابت کنین ماجزارزانی وانصاف چیزی دیگه تقاضانداریم تشکرازکه انشالارسیدگی کنین مطمئن

  • ناشناس

    آقای رئیسی خواستیم مرهم باشین برای تمام دردهامردم گرانی رامتوقف کنین ماآرامش میخوام هرروزنریم بازاربایک قیمت جدیدوگران وترارزونی ارزونی ارزونی بسه گرانی بسه

  • ناشناس

    تورا به امام حسین ارزون کنید همه چیزو طلاهم ارزون کنید تا ماهم بتونیم بحریم