کد مطلب: ۶۸۸۲۸۵

در دیدار پوتین و اردوغان چه گذشت؟

در دیدار پوتین و اردوغان چه گذشت؟

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همانطور که در اجلاس تهران اعلام شده بود امروز جمعه در شهر سوچی دیدار کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در دیدار پوتین و اردوغان چه گذشت؟

به نقل از صدا وسیما ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همانطور که در اجلاس تهران اعلام شده بود امروز جمعه در شهر سوچی دیدار کردند.

دو رئیس جمهور پیش از آغاز گفتگو پشت درب‌های بسته اظهارات کوتاهی در برابر دوربین خبرنگاران داشتند.

اردوغان با بیان اینکه گفتگو در مورد مساله سوریه می‌تواند تاحدی خیال منطقه را آسوده کند در رابطه با نیروگاه هسته‌ای آک کویو که توسط روسیه در ترکیه در حال ساخت می‌باشد نیز گفت باید هرچه سریعتر روند ساخت این نیروگاه ادامه و به نهایت برسد.

اردوغان در ادامه افزود:این دیدار به لحاظ مشخص شدن نقشی که ترکیه و روسیه در منطقه ایفا می‌کنند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ولادیمیر پوتین نیز با اشاره به اینکه در این دیدار مسائل مهم منطقه از جمله بحران سوریه را مورد بحث بررسی قرار خواهد گرفت گفت: ترکیه نقش مهمی در عادی سازی اوضاع در منطقه می‌تواند داشته باشد.

پوتین در ادامه با اشاره به نقش مهم ترکیه و سازمان‌ملل در انتقال غلات اوکراین به دنیا گفت: تمام مصرف کنندگان اروپایی باید ممنون ترکیه باشند.

پوتین و اردوغان پس از دیدار دو جانبه در راس هیات‌های خود دیدار‌های بین هیاتی را آغاز خواهند کرد.

توسعه روابط دوجانبه، بررسی مشکلات منطقه‌ای و بین اللملی، بحران سوریه و غلات اوکراین محور اصلی گفتگو‌ها را تشکیل می‌دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.