کد مطلب: ۷۵۹۸۰۰

بهره‌برداری از ۴ دستگاه جدید ایکس ری در گمرکات

بهره‌برداری از ۴ دستگاه جدید ایکس ری در گمرکات

رئیس گمرک کشور عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری ۴ دستگاه جدید ایکس ری که در گمرکات دوغارون (۲دستگاه)، نوردوز و ماهیرود راه‌اندازی شده، جمعا ۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: دستگاه‌های ایکس ری اولیه که در گمرکات کشور مستقر می‌شد به طور کامل از خارج کشور وارد شدند و از ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده خارج استفاده شده است.

او اظهار داشت: در رونمایی از دستگاه‌های جدید ایکس ری در گمرکات دوغارون، ماهیرود و نوردوز از ظرفیت ۲ مجموعه فاخر دانش بنیان و تحقیقاتی داخلی استفاده شده است که سال‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و ظرفیت خیلی خوبی در کشور ایجاد کرده‌اند و توسعه‌های آتی و استقرار ایکس ری‌ها جدید در گمرکات کشور نیز با کمک شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی انجام خواهد شد.

رضوانی‌فر ادامه داد: این ایکس ری‌ها بر حسب ضرورتی که وجود داشته است در نقاط صفر مرزی و به گونه‌ای هم در دورافتاده‌ترین مرزهای کشورمان در هم‌مرزی با افغانستان و مرز با ارمنستان رونمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه سرمایه‌گذاری هر بسته ایکس ری که در گمرکات کشور راه‌اندازی می‌شود، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای بخش تاسیسات، ابنیه و زیرساخت‌های عمرانی حدود ۲۰ میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری برای شتاب‌دهنده و آشکارساز (X_Ray) هم حدود ۷۵ تا ۸۰ میلیارد تومان است که جمعا برای هر دستگاه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

به گفته وی ارزش سرمایه‌گذاری ۴ دستگاه جدید که در گمرکات دوغارون (۲دستگاه)، نوردوز و ماهیرود راه‌اندازی شده، جمعا ۴۰۰ میلیارد تومان است.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش 38 کشور مقصد 98 درصد کالاهای صادراتی ایران را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.