کد مطلب: ۲۷۷۷۰۶

دغدغه تامین آب شرب در خوزستان باید برطرف شود

دغدغه تامین آب شرب در خوزستان باید برطرف شود

استاندار خوزستان گفت: برخی نقاط استان خوزستان بخصوص شهرهای آبادان، شادگان و خرمشهر با مشکل تامین آب مواجه هستند و باید برای رفع آن شبانه روز تلاش کرد.

غلامرضا شریعتی جمعه شب در نشست خبری بهره برداری از ایستگاه آبرسانی ثامن الائمه در فرمانداری آبادان اظهار داشت: فراهم کردن آب شرب، تامین معیشت، تامین حقوق اولیه و سلامت از وظایف دولت هاست که در این دولت تاکنون کوتاهی صورت نگرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: ایستگاه آبرسانی ثامن الائمه امروز در حالی به بهره برداری رسید که به صورت استاندارد 2 سال زمان نیاز داشت ولی تلاش شد در یک ماه به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان گفت:در چند روز اخیر شرایطی به وجود آمد که گلایه‌ مندی مردم آبادان، خرمشهر و شادگان را به همراه داشت ولی اکنون شرایط آب به پایداری مناسبی رسیده است.

وی تصریح کرد:به منظور افزایش دبی رودخانه و آبرسانی به نخیلات آبادان و خرمشهر 340 میلیون متر مکعب آب در ثانیه رها سازی شد.
شریعتی اظهار داشت:تامین آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان با خط لوله دوم بیشتر و پایدار می‌ شود و همه سعی ما این است که در مردادماه خط لوله دوم به سرانجام برسد.

وی خواستار تسریع در پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی شد و افزود: برنامه‌ریزی باید به شکلی صورت گیرد که اروندکنار و چوئبده در روز به طور میانگین 6 ساعت آب غدیر را برداشت کنند ولی آبفار سرعت عمل چندان مناسبی ندارد.

شریعتی گفت:متعهد به تامین آب آشامیدنی شهرهای چوئبده، اروندکنار و روستاهای آبادان از طرح غدیر هستیم و با تکمیل خط هزار، تامین آب از ایستگاه طرح جامع آبادان به تصفیه خانه جمشیدآباد شهرهای اروندکنار و چوئبده و روستاهای مسیر و همچنین مناطق ذوالفقاری و جمشیدآباد آبادان از آب غدیر بهره مند می شوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: همچنین برای بهره مندی روستائیان از طرح آب غدیر خط لوله ای به طول 6 کیلومتر به تصفیه خانه آب روستایی شهید کشتکار در حال اجرا است که با اتمام آن در اواسط یا اواخر مرداد ماه سال جاری بخش مهمی از روستاها آبرسانی می شوند.

تلمبه خانه ثامن الائمه آبادان تامین کننده آب شرب به مناطق پرجمعیت آبادان را بر عهده دارد که جمعه با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.