کد مطلب: ۴۱۰۱۳۴

قیمت دلار و طلا در بازارهای جهانی

دلار به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید / طلا ثابت ماند

دلار به بالاترین سطح یک ماه گذشته رسید / طلا ثابت ماند

به‌دنبال افزایش امیدواری‌ها برای پایان جنگ تجاری، شاخص دلار در بالاترین سطح یک ماه گذشته قرار گرفت و قیمت جهانی طلا بدون تغییر باقی ماند.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد توافق تجاری با چین قریب‌الوقوع است اما جزئیاتی در این زمینه ارائه نداد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، به‌دنبال افزایش امیدواری‌ها برای پایان جنگ تجاری شاخص دلار که در حال حاضر در بالاترین سطح یک ماه گذشته قرار دارد، در معاملات روز چهارشنبه ثابت ماند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در برابر سبدی از ارزهای دیگر را اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح 98.309 قرار گرفت.

در معاملات امروز هر یورو به 1.012 دلار رسید. همچنین هر دلار به‌ازای 7.0232 یوان چین مبادله شد.

فدرال‌رزرو در پایان ماه اکتبر برای سومین بار نرخ بهره را در سال جاری میلادی کاهش داد. این اقدام بانک مرکزی موجب شد تا اندکی از ارزش دلار کاسته شود. اما به‌نظر می‌رسد این میزان از کاهش مورد رضایت رئیس‌جمهور آمریکا نبوده و او با انتقاد از بانک مرکزی گفته، نرخ بهره باید بیشتر و سریع‌تر از میزان فعلی کاهش پیدا کند.

تحلیلگران انتظار دارند، فدرال‌رزرو تا پایان سال 2019 یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد، امیدها به توافق تجاری اشتهای سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی‌های امن را کاهش داده است.

هر اونس طلا همچنین در معاملات امروز با قیمت هزار و 457 دلار و 91 سنت معامله شد. این در حالی است که در روزهای ابتدایی هفته گذشته میلادی، قیمت جهانی طلا به محدوده هزار و 500 دلار رسیده بود.

بر اساس گزارش‌ها، افزایش خوش‌بینی‌ها به توافق تجاری موجب شد، فلز زرد در هفته ابتدایی نوامبر (هفته گذشته) بدترین عملکرد هفتگی خود را طی سه سال گذشته به ثبت برساند و با افت 3.4 درصدی مواجه شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌تری صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه 0.45 درصد کاهش یافت و به 897.09 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.