کد مطلب: ۴۸۵۹۷۴

گزارش تجارت‌نیوز از نگاه مردم به آینده بازار ارز:

پیش‌بینی وضعیت ارز در آبان ماه / کاهش قیمت دلار، کار دولت است؟

پیش‌بینی وضعیت ارز در آبان ماه / کاهش قیمت دلار، کار دولت است؟

کاهش شدید و ناگهانی قیمت دلار در هفته اخیر برخی را به ادامه روند کاهشی قیمت دلار امیدوار ساخته است. این در حالی است که برخی دیگر نشانه محکمی برای تدوام کاهش قیمت‌ها نمی‌بینند و این ریزش را موقتی و ناپایدار می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار از روزهای ابتدای هفته روندی کاهشی پیش گرفت و افتی را تجربه کرد که در چند ماه اخیر بی‌سابقه بود. گذشته از دلایلی که در محافل کارشناسی برای این ریزش ذکر می‌شود و تجارت‌نیوز این هفته در گزارش‌های خود مفصل به آن پرداخت، مردم نیز دلایل گوناگونی را برای ارزانی ناگهانی ارز ذکر می‌کنند که در ادامه تعدادی از آن‌ها آمده است.

« کاهش دلار این هفته به صورت مقطعی به دلیل تزریق دولت به بازار بوده ولی ریشه نداره و شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود اینم شایعه است که اگر رئیس‌جمهور امریکا عوض شد دلار سقوط می‌کنه»

« برای پایین آوردن قیمت ارز باید حواله در کشورهای اطراف پایین بیاد نه دلار نقدی تو کوچه و بازار. بازار داخل خیلی کم عمقه»

« یک علت کاهش قیمت احتمال پیروزی بایدن هست که احتمالا به برجام برگرد»

« به نظر من این پایین اومدن به خاطر ۷۰ میلیون دلاریه که تزریق کردن. اینم تموم بشه میره بالا»

« با این ترفند دولت دلار رو می‌بره بالا بعد هزار تومان میاره پایین تا دل ملت خوش بشه. این دلار غیر ممکنه بیاد پایین. از اول نگاه کنید همین ترفند بکار گرفت شد»

نگاه مردم به آینده بازار

نگاهی که مردم به علت ریزش دارند در نگاه آنان به آینده بازار نیز تاثیرگذار بوده است. در زیر تعدادی از نظرات مردم درباره احتمالات آینده بازار ارز را می‌خوانید:

« کارتون تمومه دلال‌های دلار.شما هم به سرنوشت سهامداران بورس دچار می‌شوید. انشالله بریم برای جشن ۷۰ درصد ضرر دلال‌های دلار»

« خیلی‌ها که اکثر آن‌ها دلال وبعضی‌ها هم کارمند هستند این دلارها رو خریدن وگفتن الان گرون می‌فروشیم اگه جو بایدن اومد که بهتر ارزون می‌خریم اگه ترامپ بود خب سریع دوباره شروع به خرید می‌کنیم در کل دوسر برد می‌شویم»

« باور کنید سکته دلالان ارز بسیار نزدیک است. دلار دارید بفروشید طبق اخبار موثق میاد برای ۲۰ تومن»

« دوستان هر لحظه جلوی ضرر رو گرفتن منفعته پس زودتر بفروشید تا ضرر کمتری کنید …میدونم که بازم بازار برمی‌گرده و صعودی میشه اون لحظه بخرید»

« نهایت رو۲۳یا۲۴ تومن متوقف می‌شه. خیلی ترس به دلتون راه ندید. تو این مملکت خبری از ارزانی نیست. مقطعی پایین میآید ولی باز بیشتر از چیزی که پایین اومده بالا میره»

« مردم عزیز تا دیر نشده دلارها را بفروشید به زودی دلار افت زیادی می‌کند. بعد از نتیجه انتخابات آمریکا دلار افت زیادی می‌کند .مواظب سرمایه خود باشید»

«اگه عقل دارید بدونید دلارشروع به ریزش کرده مثل بورس. من که فروختم خود دانید»

« دوستان دلار میره تا ۲۰تومان اگه امروز نفروشی ضرر می‌کنید. قضیه بورس میشه هروز کاهش داره مواظب ضرر باشید»

« کسی که دلاراشو نگه داره به سرنوشت من و بقیه سهامداران بورس دچار میشه.توی بورس هر روز ۵ درصد ضرر داره ولی توی دلار امکان داره توی یک روز ۲۰ یا ۳۰ درصد ضرر کنید،مثل سه شنبه که ۲۰ درصد افت کرد. هر ساعت دیرتر فروختن مساوی با ضرر»

« قیمت واقعی دلار ۱۰ هزار تومن هست، تا چند روز دیگه به قیمت واقعیش می‌رسه»

« قیمت واقعی دلار بیش از این‌هاست, گول دلار ۲۸ تومنی را نخورید, در هفته بعد از نوامبر صعودی خواهد شد و به قیمت قبل باز خواهد گشت. اگر باور ندارید تحلیل‌های سایت تریدینگ ویو از بازار دلار امریکا را دنبال کنید»

« من در اوج بالا رفتن دلار، این روزها را پیش‌بینی کردم. از اول آبان ریزش عجیبی از دلار خواهید دید. مثل بورس جا نمونید»

« دلار خود را مفت نفروشید دلار مجدد صعودی خواهد شد اگر فروختید فقط خزانه بانک مرکزی را پر کردید. اشتباه نکنید. الان بهترین وقت فروش سهام هست تا با پولش دلار تو نرخ پایین بخرید و سود کنید»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ماندگار

    دلار پایین نمیاد محاله محال

  • دلار 20 کجاست!؟

    ای بابا قرار بود دلار 20 بیست بشه چی شد پس!؟ هنوز که 30 هست! یک روزم نتونستن 27-28 نگه ش دارن تا ما خریدمون رو انجام بدیم! یه وقت 40-50 نشه!!

  • مجید

    چقدر ملت ما….. واقعا 40ساله با امید میاد پایین زندگی میکنن?
    واقعا حقمونه….از هیچی درس و عبرت نیمیگیریم…. بشینید بیاد پایین….یه نصیحت تا میتونید ریال نگه ندارید تبدیل کنید دلار و طلا و لوازم و حتی پفک!!!… تا یکسال سود میکنید.

  • یعنی

    یعنی هنوز هستن ادمایی بدبخت که به ارزان شدن چیزی اعتقاد و اعتماد دارن؟! دلشون خوشه

  • ناشناس

    در این سال‌ها آنقدر دروغ گفته اند که کسی باور نمیکنه این پایین اومدن هم بازی و نوسان گرفتن از مردم هست. هیچ اثری هم در افت قیمت‌ها نخواهد داشت فساد در کل سیستم وجود دارد پس منتظر تغییری نباشید