کد مطلب: ۳۸۸۵۲۶

دلار رکورد جدیدی زد

دلار رکورد جدیدی زد

قیمت دلار دیروز به پایین‌ترین سطح 5 ماه اخیر رسید تا فاصله نرخ نیما و بازار آزاد به کمترین حد برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ ارز که در دو ماه اخیر، با شیب محسوسی کاهش داشته، دیروز افت 300 تومانی را تجربه کردو با رسیدن به نرخ 12 هزار 600 تومان پایین ترین نرخ 5 ماه اخیر را ثبت کرد.

طبق این گزارش، سه شنبه هفته قبل بود که بررسی روند دو ماهه نرخ ارز نشان داد که دلار در بازار آزاد داخل، از حدود 15 هزار و 400 تومان در 18 اردیبهشت، به 12 هزار و 900 تومان افت کرده است.

این در حالی بود که در این مدت، ایران اولین گام تعدیل تعهدات برجامی خود را برداشت. با این وصف، به نظر می رسد کاهش نرخ ارز بعد از این مرحله نیز ادامه دارد. به طوری که دیروز نیز دلار افت قابل توجه 300 تومانی را تجربه کرد و از حدود 12 هزار و 900 به 12 هزار و 610 تومان رسید.

قیمت دلار در سامانه نیما اکنون حدود 11 هزار و 600 تومان است. گفته می‌شود بانک مرکزی برای راه اندازی بازار متشکل ارزی، درصدد نزدیک شدن هر چه بیشتر نرخ ارز بازار آزاد و نرخ نیمایی است. لذا بعید نیست سیاست‌گذار بازار ارز عزم خود را برای این مقصود در روزهای اخیر جزم کرده باشد.

همچنین پیشتر برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که با تثبیت دلار در کانال 12 هزار تومان، زمینه برای افت بیشتر آن به زیر 12 هزار تومان نیز فراهم می‌شود. با توجه به جمیع این گمانه‌ها و در شرایطی که تحولات پیرامونی خاصی در اقتصاد رخ نداده است، به نظر می‌رسد پایداری دلار در قیمت‌های جدید، مولفه ای اساسی برای تخمین‌های بعدی نرخ دلار خواهد بود.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این پایین اومدنای دستوری اونم وقتی بازار جهانی تعطیله و حواله ای زده نمیشه خنده داره و فقط یه عده ناشی باور میکنن…
    بعد جالب اینجاس کسی نمیفروشه ولی قیمت میاد پایین…
    اگر معجزه ای شده تو اقتصاد به ما هم بگین شاید ما هم فروختیم

    • ناشناس

      دلار چن روز دیگه به سرعت گران میشه

  • خادم

    دلار ارزان یاگران فرقی نداره زمانی ارزش داره که سیب زمینی لبنیات وسایر اقلام نیز پایین بیاد سفره کوچک تر وبرخی اقلام از سرسفرهها رفته

  • ناشناس

    سقوط بی سابقه قیمت دلار تا بدبخت نشدین بفروشین