کد مطلب: ۳۸۳۴۹۴

از اعضای بازار متشکل ارزی در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

در آینده دلار نیمایی وارد بازار متشکل ارزی می‌شود

در آینده دلار نیمایی وارد بازار متشکل ارزی می‌شود

یکی از اعضای بازار متشکل ارزی حذف نشدن دلار نیمایی را اقدامی درست عنوان کرد و افزود: اگر سازوکار بازار متشکل ارزی به خوبی پیش برود، دلار نیمایی نیز وارد این بازار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمزمه‌های آغاز به کار بازار متشکل ارزی با نرخ شدن ارز همراه شد، به نحوی که یکسان‌سازی قیمت دلار از کارکرد‌های این بازار قلمداد است، این در حالی است که قیمت این شاخص ارزی در بازار آزاد و سامانه نیما در حال نزدیک شدن و در برخی از روزها در حال یکسان شدن است.

برخی از تحلیل‌ها بر این اساس بود که با شروع فعالیت بازار متشکل ارزی و برای یکسان سازی دلار نیمایی حذف می‌شود.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در جلسه امروز هیئت دولت در خصوص حذف ارز نیمایی گفت: نرخ نیمایی حذف نمی‌شود و الان قیمت آن به ارز حواله‌ای آزاد نزدیک است.(ایبنا)

شهاب ابراهیم قربانی از اعضای بازار متشکل ارزی گفت: قرار نیست با فعالیت بازار متشکل ارزی، دلار نیمایی متوقف شود، ارز نیمایی در سیستم وجود دارد؛ منتها بعد از این که بازار متشکل ارزی راه‌اندازی شود روی اسکناس فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از آن حواله نیمایی هم وارد بازار می‌شود زیرا ممکن است سیستم خرید و فروش آن روی سامانه بازار متشکل ارزی در آن ایجاد شود.

در جلسه صرافان با اعضای بازار متشکل ارزی، از دلایل برخی از صرافان که قصد ورود با بازار متشکل ارزی را نداشتند این بود که، در سامانه نیمایی هیچ سودی به دست نیاوردند و حتی ثبت نام نکردند. برخی نیز در این خصوص گفتند مگر ارز نیمایی چه سودی برای ما داشت که حالا وارد بازار متشکل ارزی شویم.

با توجه به دامنه فعالیت بازار متشکل ارزی آیا لزومی برای حذف دلار نیمایی وجود دارد؟

وی در این پاسخ با این سوال گفت: فعالیت بازار متشکل ارزی هیچ ارتباطی به دلار نیمایی ندارد، دلیلی برای حذف این ارز وجود ندارد زیرا دلار نیمایی حواله است و بازار متشکل ارزی قرار است کار خود را روی اسکناس شروع کند. اگر سازوکار آن خوب راه‌اندازی شود و برای صرافان و مرذم درست جا بیفتد به طبع در آینده بخش حواله‌ها نیز در پلت فرم خرید و فروش قرار بگیرد تا نسبت به گذشته منظم‌تر می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.