خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۰۹۱۹

دلار و طلا در اولین روز از معاملات هفتگی / دلار همچنان در بالاترین سطح ۴ ماه گذشته

دلار و طلا در اولین روز از معاملات هفتگی / دلار همچنان در بالاترین سطح 4 ماه گذشته

نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. به‌دنبال تضعیف یورو، در اولین روز از معاملات هفتگی دلار همچنان در بالاترین سطح چهار ماه گذشته قرار دارد. طلا اما در معاملات امروز بدون تغییر باقی ماند.

به‌دنبال نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی در اروپا تحت تاثیر تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، ارزش یورو در معاملات امروز باز هم کاهش یافت و هر یورو به‌ازای 1.084 دلار مبادله شد.

گزار‌ش‌ها نشان می‌دهد، رشد اقتصادی آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به صفر رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در ساعات ابتدایی معاملات در سطح 99.17، یعنی بالاترین سطح چهار ماه اخیر قرار گرفت. ساعاتی بعد اما با اندکی کاهش در سطح 99.12 ایستاد.

قیمت یوان چین در نسخه آفشور هم در معاملات امروز اندکی رشد کرد. مداخله بانک مرکزی این کشور پس از شیوع ویروس مرگبار برای حمایت از اقتصاد این کشور و تزریق نقدنگی در بازار، از مهم‌ترین دلایل این رشد اعلام شده است.

هر دلار آمریکا در بازارهای آسیایی به‌ازای 6.9857 یوان رسید.

در عین حال گزارش‌ها نشان می‌دهد، اقتصاد ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان هم در سه ماهه منتهی به دسامبر 2019، حدود 1.6 درصد کوچک شده است. این بزرگ‌ترین افت اقتصاد ژاپن در شش سال گذشته محسوب می‌شود.

ین ژاپن امروز بدون تغییر باقی ماند و هر دلار آمریکا به‌ازای 109.81 ین مبادله شد.

به‌دنبال افزایش نااطمینانی‌ها به‌دلیل شیوع ویروس چینی، قیمت جهانی طلا هم در معاملات روز دوشنبه همچنان در بالاترین سطح دو هفته گذشته قرار دارد.

هر اونس طلا امروز با اندکی تغییر به هزار و 582 دلار و 27 سنت رسید. درحالی‌که داده‌های منتشرشده حکایت از اقتصاد قدرتمند ایالات متحده آمریکا دارد، اما شیوع ویروس از یک‌سو و کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو از سوی دیگر، موجب رشد قیمت طلا شده است.

به‌گفته تحلیلگران، اتخاذ سیاست‌های پولی انبساطی در کشورهای مختلف جهان، از مهم‌ترین دلایل جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران بوده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز جمعه با 0.2 درصد رشد 922.23 تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.