خبر مهم:

کد مطلب: ۴۱۳۶۲۲

رشد ۰.۲۷ درصدی طلا در هفته پایانی نوامبر / شاخص دلار ثابت ماند

رشد 0.27 درصدی طلا در هفته پایانی نوامبر / شاخص دلار ثابت ماند

درحالی‌که مقامات آمریکایی و چین نسبت به پایان جنگ تجاری ابراز خوشبینی کرده‌اند، لفاظی‌های هر دو کشور بر سر هنگ‌کنگ بازارها را دچار تردید کرده است. در هفته‌ پایانی نوامبر شاخص دلار بدون تغییر باقی ماند و قیمت جهانی طلا با رشد 0.27 درصدی مواجه شد.

با افزایش امیدها به پایان جنگ تجاری میان آمریکا و چین، دلار در هفته‌ای که گذشت در برابر ین ژاپن (به‌عنوان دارایی امن) افزایش یافت. اما به‌طور کلی در هفته پایانی نوامبر شاخص دلار بدون تغییر باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌‌گیری می‌کند، در معاملات جمعه دو هفته پیش (22 نوامبر) و همچنین جمعه گذشته (29 نوامبر) درسطح 98.27 واحد قرار گرفت.

در عین حال، داده‌های اقتصادی منتشرشده در روز چهارشنبه نشان می‌دهد، رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال تا حدودی افزایش یافته است. در مقابل فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهان روند نزولی داشته است.

فدرال‌رزرو هم با توجه به قدرت بازار کار و چرخش احتمالی در سرمایه‌گذاری تجاری، چشم‌انداز خوش‌بینیانه‌ای را ارائه داده است.

نمودار زیر روند هفتگی شاخص دلار را در هفته پایانی نوامبر نشان می‌دهد:

ثبات دلار در هفته پایانی نوامبر

ثبات دلار در هفته پایانی نوامبر

قدرت دلار در هفته‌ای که گذشت حکایت از امیدواری بازارها به پایان مناقشات اقتصادی میان ایالات متحده آمریکا و چین دارد. 16 ماه از جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان می‌گذرد و حالا توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به روند مذاکرات میان دو کشور معطوف شده است.

درحالی‌که مقامات هر دو کشور نسبت به پایان جنگ تجاری ابراز خوشبینی کرده‌اند اما پس از آنکه دونالد ترامپ مصوب کنگره درباره حمایت از معترضان هنگ‌کنگ را امضا کرد، مقامات چینی بار دیگر خشمگین شدند و در مورد دخالت آمریکا در امور داخلی هشدار داده‌اند.

قیمت جهانی طلا هم در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر لفاظی‌های دو کشور بر سر اعتراضات هنگ‌کنگ با رشد 0.27 درصدی مواجه شد.

تحلیلگران بر این باورند که بازگشت عدم قطعیت و طولانی‌تر شدن روند مذاکرات تجاری به‌طور قطع افزایش قیمت جهانی طلا را به‌دنبال خواهد داشت.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت فلز زرد را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

gold1

رشد 0.27 درصدی طلا در هفته پایانی نوامبر

علی‌رغم رشد اندک قیمت طلا در هفته‌ پایانی نوامبر، گزارش‌ها نشان می‌دهد طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را از سال 2016 تاکنون به ثبت رسانده است.

درحالی‌که در اولین روز از معاملات هفتگی قیمت طلا در محدوده هزار و 455 دلار معامله شده بود، در آخرین روز هفته (جمعه) هر اونس فلز زرد به هزار و 466 دلار رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.