کد مطلب: ۴۴۵۱۳۲

عملکرد دلار و طلا در بازارهای جهانی:

ادامه رشد دلار به‌دنبال سقوط نفت / طلا بدون تغییر باقی ماند

ادامه رشد دلار به‌دنبال سقوط نفت / طلا بدون تغییر باقی ماند

به‌دنبال ادامه روند نزولی نفت، قیمت دلار در معاملات امروز در برابر ارزهای کالایی افزایش یافت. قیمت جهانی طلا اما بدون تغییر باقی ماند.

به‌دنبال ادامه روند نزولی قیمت نفت، در معاملات امروز دلار و ین ژاپن به‌عنوان دارایی‌های امن در برابر ارزهای حساس به شوک نفت (دلار کانادا و کرون نروژ) رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز چهارشنبه در سطح ۱۰۰٫۲۷ قرار گرفت.

گزارش‌ها می‌دهد، تحت تاثیر عدم قطعیت موجود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ، شاخص دلار از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار درصد رشد کرده است.

هر دلار آمریکا امروز به‌ازای ۱۰۷٫۸۳ ین ژاپن مبادله شد.

منفی شدن بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا در معاملات روز دوشنبه، موجب شد تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش یابد.

به‌گفته تحلیلگران، سقوط قیمت کامودیتی‌ها و افت بازار سهام نشان می‌دهد که فعالان بازار انتظار دارند، اقتصاد جهانی حتی پس از بازگشایی و شروع فعالیت‌ها، برای مدتی ضعیف باقی بماند.

در معاملات امروز، پوند انگلیس در برابر دلار، در پایین‌ترین سطح دو هفته پیش قرار گرفت و هر یورو نیز به‌ازای ۱٫۰۸۵۶ مبادله شد.

تحت تاثیر افت بازار سهام، کاهش قیمت نفت و تقویت دلار، قیمت جهانی طلا امروز ثابت ماند.

هر اونس طلا در لحظه تنظیم گزارش با قیمت هزار و ۶۸۱ دلار و ۶۵ سنت معامله می‌شود.

افت قیمت فلز زرد پس از آن رخ داد که سرمایه‌گذاران برای جبران خسارت ناشی از افت کامودیتی‌ها و کاهش نقدینگی اقدام به فروش طلا کردند.

این در حالی است که هفته گذشته، قیمت جهانی طلا با عبور از هزار و ۷۰۰ دلار در هر اونس به بالاترین سطح هفت سال گذشته رسیده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز سه‌شنبه با ۰٫۳۷ درصد افزایش، به ۱۰۳۳٫۳۹ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.