کد مطلب: ۴۴۵۱۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد

روند نزولی قیمت نفت ادامه دارد

هر دو شاخص نفت برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت، پس از دو روز نزولی، در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه اندکی تقویت شدند. با این حال روند بهبود ادامه نیافت و طلای سیاه باز هم کاهش یافت.

قیمت نفت خام آمریکا که روز گذشته با افت ۴۰ درصدی مواجه شده بود، در ساعات ابتدایی معاملات امروز با اندکی بهبود به ۱۲٫۸۸ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت هم پس از دو روز نزولی، امروز در محدوده ۱۸٫۵۳ دلار معامله شد.

با این حال روند بهبود ادامه نیافت و هر دو شاخص نفتی بار دیگر با افت مواجه شدند. هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدیت (در لحظه تنظیم گزارش) با قیمت ۱۰٫۹۱ دلار و نفت برنت با قیمت ۱۶٫۵۳ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پُر شدن انبارها تحت تاثیر کاهش تقاضا برای نفت، روز دوشنبه معاملات آتی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می، با نرخ پایین در تاریخ قیمت‌گذاری شد و برای اولین بار در طول تاریخ با بیش از ۳۰۰ درصد افت به منفی ۳۷ دلار رسید.

طی سه ماه گذشته و به‌دنبال شیوع ویروس، بازارهای جهانی نوسانات بسیای را تجره کرده‌اند و نگرانی‌ها از وقوع رکود اقتصادی همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت نفت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته که از مهم‌ترین دلایل آن تعطیلی کارخانه‌ها، لغو پروازها و توقف فعالیت‌های اقتصادی است.

تحت تاثیر افت قابل توجه قیمت نفت، بورس هم در معاملات امروز روند کاهشی به خود گرفت.

در بازارهای آسیایی، شاخص شانگهای کامپوزیت چین با افت ۰٫۴۱ درصدی مواجه شد.

دو شاخص نیکی ژاپن و کسپی کره نیز به‌ترتیب کاهش ۱٫۳۶ درصدی و ۱٫۵۵ درصدی را تجربه کردند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۷۷ هزار و ۱۹۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.