کد مطلب: ۲۳۰۱۵۴

همتی:

دلار ۴۲۰۰ تومانی تغییردهنده رقم بودجه ۹۷

دلار ۴۲۰۰ تومانی تغییردهنده رقم بودجه ۹۷

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «دلار ۴۲۰۰ تومان بر قیمت داروها و تجهیزات پزشکی تاثیر می‌گذارد» گفت: دولت باید اصلاحیه بودجه برای این نرخ دلار ارائه کند تا بخشی از درآمدهای حاصل شده از مابه التفاوت قیمت ارز به وزارت بهداشت جهت پوشش مابه‌التفاوت قیمت داروها و تجهیزات پزشکی اختصاص یابد.

احمد همتی درباره وضعیت قیمت داروها و تجهیزات پزشکی با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان گفت: وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، طبیعتا تاثیری بر روی قیمت داروها و تجهیزات پزشکی می‌گذارد. باید دولت این موارد را در قالب اصلاحیه بودجه به مجلس ارائه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: با افزایش قیمت دلار رقم کل بودجه و موارد مرتبط با اقتصاد مردم و دولتی جابجا می‌شود. اگر تورمی ناشی از افزایش قیمت دلار به وجود آید، باید در بودجه سنواتی لحاظ شود.

همتی تاکید کرد که اگر این موارد در بودجه لحاظ نشود، فشاری به مردم و کل جامعه وارد خواهد شد که در وهله اول این فشار را بیماران به خصوص بیماران خاص متحمل می‌شوند.

وی گفت: باید براساس اصلاحیه بودجه بخشی از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت دلار به وزارت بهداشت داده شود تا موضوع افزایش قیمت داروها و تجهیزات پزشکی با دلار ۴۲۰۰ تومان تحت پوشش قرار گیرد.

وی در مورد وضعیت داروی بیماران خاص گفت: وزارت بهداشت می‌‍تواند به دلیل افزایش قیمت دلار پوشش بیمه‌ای بیماران خاص را کامل‌تر کند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.