کد مطلب: ۸۰۹۷۷۱

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دلیل قطع یارانه نقدی چیست؟

دلیل قطع یارانه نقدی چیست؟

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در توضیح دلیل قطع یارانه نقدی اردیبهشت ماه برخی خانوار می‌گوید: اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که باز هم صدای گروهی را درآورده است؛ برخی می‌‌گویند یارانه آنها به کل قطع شده و گروهی دیگر نیز نسبت به کاهش مبلغ یارانه خود از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ در این باره سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید تغییر دهک‌بندی دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی از خانوار ایرانی است.

چرا یارانه نقدی قطع شد؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که چرا یارانه گروهی از خانوار حذف یا مبلغ آن کم شده است، به تجارت‌نیوز گفت: دهک‌بندی یک امر پویاست که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهانه انجام می‌شود. اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

وی افزود: اگر یارانه گروهی از افراد قطع شده، به این معناست که آنها در دهک‌بندی جدید وزارت رفاه جزو دهک دهم قرار گرفته‌اند و به همین علت دیگر مبلغی به حساب‌شان واریز نشده است.

شیوه دهک‌بندی چگونه است؟

حسینی درباره دلیل انجام دهک‌بندی به صورت ماهانه نیز گفت: برخی سرپرستان خانوار درخواست بازبینی می‌دهند و گروهی نیز به‌تازگی اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

افراد برای پیگیری اعتراض خود به کجا مراجعه کنند؟

وی همچنین درباره اینکه افراد برای پیگیری قطع یارانه خود به کجا باید مراجعه نیز تاکید کرد: اگر یارانه فردی قطع شده باشد، می‌تواند به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کند یا به صورت حضوری پیگیر این موضوع باشد.

حسینی افزود: اگر رقم یارانه فردی از 400 هزار تومان به 300 هزار تومان کاهش یافته، دهک او تغییر کرده و در نتیجه باید به وزارت رفاه مراجعه کند.

آیا خرید دلار دلیل قطع یارانه بوده است؟

او در پاسخ به این پرسش که آیا خرید دلار سهمیه‌ای می‌تواند دلیل قطع یارانه باشد نیز به تجارت‌نیوز گفت: اطلاعات داخل پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان توسط وزارت رفاه به‌روزرسانی می‌شود و مبنای دهک‌بندی نیز در دسترس آنهاست و در نتیجه من نمی‌توانم در این زمینه اظهار نظر کنم.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با این وجود، وقتی یارانه افراد قطع می‌شود به این معنی است که تراکنش مالی و درآمد و دارایی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سهیلا

    سایت اعتراض به قطع یارانه اصلا باز نمی‌شود که اعتراض را ثبت کنم تلفن های داده شده در سایت یکی که در دسترس نیست و خط دیگر هم خراب است

  • ناشناس

    بخدا دمه عربستان گرم که اصلا فقیری یا گشنه ای ندارن فقط ایران هستش که پول نفت گاز مردم رو بین خودشون خرج میکنن از یارانه من پسر 30ساله نگذشته من با چه امیدی بیکارم زندگی کنم عربستان اگه اینو میخوند بخدا خودش دست منو می‌گرفت
    اینا حتا وام نمیدن. بقران پشت این پرده کی هستش

  • ناشناس

    آیا به نظر شما تراکنس مالی که برای خرید جهیزیه بوده و حالاهم باید اقساطبدهی ها گرفته شده را پرداخت نماییم انصاف است یارانه مارا قطع نمایند اگر شخصی که شما مدعی تراکنس مالی بالا داشته و قطع کردید یارانه بنده خدا . بیایید کمی وقت بگذارید که همان فرد باتراکنش بال را ببینید چقدر موجودی در بانک دارد که ثابت شود مشمول یارانه هست یا نیست . یارانه خو م را قطع کردند بیایید بررسی کنید و مشاهده میکنید با هزار بدبختی زندگی میکنیم ولی به جرم اینکه پول از شما گرفتم و سه روز بعد پس دادیم این عمل را اگر در ماه دوبار تکرار کنم جزو دهک دهم قرار گرفتم . درصورتی که آب در بساط ندارم . خواهشم ۰با کمی وقت گذاشتن نان‌ملت را اجر نکنید که خیر نخواهید دید .‌

  • سجاد مینایی

    برای این ملت نفرین شده باید خون گریست به عزا نشست و در ماتم از دست دادن لیاقت ها و فرصت و بی حیایی مسئولین تا روز مرگ اشک ریخت.از طراحی یک سامانه یک سایت یک برنامه خیلی پیش پا افتاده واقعآ یا عاجز هستن یا قصد آزار مردم فلک زده رو دارن.ی سایت حمایت معیشتی برای مشاهده دهک خانوار طراحی شده خون به دل مردم کرده اصلا کار نمیکنه کسی هم کک اش نمیگزه.خون شهدا یقه تون داره میگیره همین جا.بس کنید از جهان آراها و کشوری ها و دوران ها خجالت بکشید شرم کنید

  • ناشناس

    یارانه حق این مردم فقیره ک دولت داره ظلم میکنه

  • ناشناس

    با سلام
    من یارانم چهارماه قطع بود و ماه قبل واریز شد و الان دوباره پرداخت نشده.چرا اینقدر بی نظمی هست

    • ناشناس

      کارتتو چک کن حتما خودیه نگران نباش😂

  • ناشناس

    سلام .یارانه ما از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ قطع شده اعتراض وارد کردیم .بعدش پول اردیبهشت واریز شد و بلوکه شد.اعلام کردند جز دهک دهم هستید.بعد از اصلاح اطلاعات خانوار و ..از شهریور ۱۴۰۱ تا الان که خرداد ۱۴۰۲ اعتراض زدیم.هنوز هیچ خبری نیست نه سایت کار میکنه نه شماره تلفن.هیچ رسیدگی انجام نمیگیره .علت این کار چیه…….

  • ناشناس

    من بیکارم چرا باید قطع باشه خواهش پیگیری کنین

  • ناشناس

    چقدر ما ساده ایم تنها چیزی که رئیس های مملکت خبر ندارن وضع ما هست بخدا بخدا زندگی بهمون سخت شده درک کتید

  • اسماعیل حسن زاده

    السلام وعلیکم بنده تاحالا شامل هیچ یارانه نشودم لطفا پیگیری کنید

  • علیرضا

    مگه رای احتیاج ندارندچرامردم راازگرسنگی ازدین خدا
    بی دین میکنندکافرشدن وخشن شدن مردم بدست حاکم بی لیاقته من بازنشسته نظام وجانبازم.بامردم روراست باشیداسترس ندهید

  • ناشناس

    با داشتن و فرزند که بخاطر شرایط بد اقتصادی نتوانسته اند ازدواج کنندویکی از آنها بیماری پوستی از نوع خاص که نمی‌تواند شغلی داشته باشد وهزینه درمان ماهیانه 2تا3میلیون وپرداخت آن فقط از حقوق بازنشستگی سرپرست خانواده میباشدو تنها دارایی آنها یک ماشین مدل پائین ایرانیست براحتی با اطلاعات غیر منطقی سیستم ما جزو دهک10قرارمیگیریم ....آیا شما مسئولین هم با چنین وضعیت ومعیشتی زندگی میکنید