کد مطلب: ۶۵۱۹۹

دلیل کاهش صادرات برق اعلام شد

دلیل کاهش صادرات برق اعلام شد

معاون وزیر نیرو درباره نوسانات فعلی در صادرات برق گفت: در حال حاضر ایران به راحتی می تواند ۱۵۰۰ مگاوات برق به کشور های دیگر صادر کند و وجود این نوسانات به هیچ عنوان به توانمندی های صنعت برق مربوط نمی شود. هوشنگ فلاحتیان  در خصوص علت کاهش صادرات برق اظهار کرد: بر اساس آخرین

7b73aa9bb8e5450184ff49001214c615_XL.jpg

معاون وزیر نیرو درباره نوسانات فعلی در صادرات برق گفت: در حال حاضر ایران به راحتی می تواند ۱۵۰۰ مگاوات برق به کشور های دیگر صادر کند و وجود این نوسانات به هیچ عنوان به توانمندی های صنعت برق مربوط نمی شود.
هوشنگ فلاحتیان در خصوص علت کاهش صادرات برق اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار در حال حاضر میزان صادرات برق به کشور عراق بیشتر از سال گذشته است، اما در مورد ترکیه به دلیل عدم نیاز این کشور به برق با کاهش صادرات روبه رو شده ایم.
وی دلیل کاهش نیاز ترکیه به برق را افزایش منابع آبی انبوه این کشور دانست.
معاون وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از سیاست های ما دریافت بهای برق به صورت نقد و فوری است گفت: این مسئله می تواند عاملی بر ایجاد نوسان در میزان صادرات برق باشد، اما باید گفت که این موضوع به طور صد در صد به خواست ما مربوط می شود.
به گفته فلاحتیان در حال حاضر هیچ مشکلی برای صادرات برق وجود ندارد، اما اگر کشور های خارجی در پرداخت بهای برق کوتاهی کنند، طبیعی است که وزارت نیرو برق آنها را قطع می کند.
به گزارش ایسنا،وی ادامه داد: تا زمانی که تهعدات مالی این کشورها انجام نشود، صادرات برق متوقف می ماند، اما این در حالی است که ایران می تواند بیش از سال گذشته نیز صادرات برق داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.