کد مطلب: ۶۷۲۰۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دوران رکود بورس آغاز شد / تاثیر مذاکرات دوحه بر روند بازار سهام چیست؟

دوران رکود بورس آغاز شد / تاثیر مذاکرات دوحه بر روند بازار سهام چیست؟

به باور بسیاری از کارشناسان، روند تحولات بازار حاکی از آغاز دوباره دوران رکود بورس بوده و این موضوع موجبات نگرانی فعالان را فراهم ساخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به باور بسیاری از کارشناسان، روند تحولات بازار سهام حاکی از آغاز دوباره دوران رکود بورس بوده و این موضوع موجبات نگرانی فعالان را فراهم ساخته است.

شاخص کل بورس تهران امروز با کاهشی اندک همراه شد و در همان محدوده یک و نیم میلیون واحدی باقی ماند. افت۷۱۳ واحدی شاخص، باعث تابلوهای بازار سهام رقم یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد را برای شاخص کل اعلام کنند. با توجه به نوسانات اخیر شاخص کل بسیاری اعتقاد دارند که دوران رکود بورس بار دیگر فرا رسیده است.

شاخص هم‌وزن اما برخلاف شاخص کل رشدی نه چندان زیاد داشت و با افزایش ۳۸۸واحدی در محدوده ۴۲۱ هزارواحدی تثبیت شد. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به سه هزار و ۴۷۵میلیارد تومان رسید.

دوران رکود بورس واقعا آغاز شده است؟

با نگاهی به روند هفته‌های اخیر بورس تهران می‌توان گفت که بازار سهام دچار رکودی مزمن شده است. اهالی بازار نیز بر این باورند که بورس در حال حاضر وارد فاز بیم و امید شده و مجموعه اقدامات غیرسازنده دولت نیز بر این وضعیت دامن می‌زند. برخی دیگر نیز معتقدند که دولت قصد دارد شاخص کل را در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی تثبیت کند و از همین رو باعث رقم خوردن دوران رکود بورس شده است.

البته بسیاری دیگر نیز اعتقاد دارند بازار سرمایه در حال حاضر منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات دوحه است. به باور این دسته از فعالان وقفه سه ماه و نیمه‌ای که در روند مذاکرات برجامی ایجاد شد بازار را نیز تحت تاثیر قرار داد. حالا که پس از این مدت نسبتا طولانی، شاهد آغاز مذاکرات دوحه هستیم این امیدواری وجود دارد که برجام احیا شود و خون تازه‌ای به رگ‌های بازار و کلیت اقتصاد کشور دمیده شود تا شاید پایانی برای دوران رکود بورس رقم بخورد.

از مذاکرات دوحه چه خبر؟

با توجه به اخبار غیررسمی که از مذاکرات دوحه به گوش می‌رسد، احتمالا طرفین موفق به یافتن راهکاری برای از میان برداشتن اختلافات شده‌اند. برخی منابع از تحقق راه‌حلی برای موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست FTO خبر می‌دهند.

از طرفی هم بسیاری معتقدند برگزاری مذاکرات در دوحه می‌تواند خوش یمن بوده و زمینه را برای احیای تمام و کمال برجام فراهم کند. هرچند برخی از ناظران هم بر محقق شدن توافق، امید چندانی ندارند اما به طور کلی به نظر می‌رسد فضای عمومی مذاکرات مثبت است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ببخشید نه اینکه بورس نمیدونه رکود چیه الن میگین بورس واقعا وارد رکود شده تجارت نیوز باید میگفت رکود سنگین وسنگینتر شد

  • سیدحسین

    آخه تاحالااصلارکودندیده بورس!!!!تجارت نیوزشوکه شده!!!؟درضمن بدترین نوع ارسال نظرات وگذاشتی تجارت نیوزازترست!؟قبلامیشدبه نظرات پاسخ بدی به نظرات رای مثبت یامنفی بدی!؟متاسفم برات؟!!!!

  • ناشناس

    باتوجه به فضای مثبت ازدوطرف مذاکرات بازار سرمایه صعودی خواهد شد،اشخاصی که منطقی و حساب شده و اگاهانه سهام های شرکتهای سودآور را در زمان مناسب خریداری کنند و تحت تاثیر هیجاناتی نباشند که در تله نوسانگیران قرار نگیرند و سهامداری کنند چندین چندبرابر بهترین سپرده بانکی و شاید خیلی بیشتر کسب سود خواهند کرد

  • ناشناس

    دوران رکود چیه پول من تو دوران اوج بازار 1200 پول داشتم الان شده 350 تومن این دوران ضرره نه دوران رکود تازه همه چی تورم داره اگه پولمون ثابت بمونه بازم تو ضرریم با این تورم دارو روغن موادغذایی همه چی چند برابر شده اگه جای سهام شرکتا محصولشون بخریم بیشتر سود میکنیم به این نمیگن دوران رکود میگن دوران ضرر بیشتر

  • ناشناس

    مگر بورس از رکود خارج شده بوده، همش دستوریه، من ازگذشته که 50درصد ازاصل پول توضرربودم، همچنان هستم، سهامهایم هم همه شاخص سازها وبزرگان هستند، دولت متاسفانه با ندانم کاری سرمایه من وامثال منو به نابودی کشوند، الان نزدیک 2سال بیشتره که پول وسرمایه مون رو نابود کردند،،، واقعا چه باید کرد، چرا کسی جوابگو نیست،،، منکه بانیان این بیچارگیمو به خدا واگذار کردم

  • ناشناس

    فقط من موندم اگر ارزش سهام اینقدر پایینه، چرا قیمت محصولاتش یه شبه صدبرابر شده، توبازار محصولات همین شرکتهایند که اینقدر گران شدند، ولی قیمتهای سهامشون منفی،،، اینم جای فکر داره؟؟؟

  • ناشناس

    اگر به این شرایط می گید رکود به روی فروردین و اردیبهشت سال گذشته چه اسمی میزارید؟ در شرایط رکود این طور حقوقی ها خرید می‌زنند؟ در شرایط رکود اغلب نماد ها در کف تکنیکال هستند؟ در شرایط رکود بازار در بهترین شرایط بنیادی خودش در چند سال اخیر هست؟

  • ناشناس

    پس این دوسال رشدشارپ داشتیم

  • ناشناس

    هیچ خبری نیست و بی‌برجام به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید،، غرب فقط از طریق مذاکرات داره ایران رو متوقف نگه میداره و نه دنبال احیای برجام هست نه از هم پاشیدن اون،،، اونها بخوبی به این نتیجه رسیدن که بهترین راه برای عقب نگه داشتن ایران در زمینه مختلف اقتصادی و هسته ای همین مذاکرات بی حاصل هست و وعده و وعید ها ، دست ایران رو گذاشتن توو پوست گردو. تمام

  • کارگر بی کار

    تا زمانی که ایران تمام دوربینهای نظارتی را خاموش نکند و از ام پی تی بیرون نرود . و خود را از بازیچه برجام آمریکا بیرون نکشد اوضاع ایران روز به روز خراب و یا شاید هم به ویرانه تبدیل شود.بیخودی به برجام دلخوش نباشید برجامی در کار نیست.