خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۴۸۲۷

معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش گردشگری

معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش گردشگری

در این مقاله سعی داریم به معرفی دوره MBA گرایش گردشگری بپردازیم. دورهMBA مخفف واژه Master of Business Administration به معنای مدیریت کسب‌وکار است.

در این مقاله سعی داریم به معرفی دوره MBA گرایش گردشگری بپردازیم. دورهMBA مخفف واژه Master of Business Administration به معنای مدیریت کسب‌وکار است. مدیران و آینده‌نگران با گذراندن این دوره‌ها، با کسب دانش و مهارت در حل مسائل محیطی و تدوین جهت‌گیری‌های راهبردی قدم برمی‌دارند.

در سال‌های اخیر دوره MBA به منظور آموزش mba صاحبان کسب‌وکار با گرایش‌های متفاوتی از جمله گردشگری، بازاریابی، سرمایه‌گذاری و مالی وارد حوزه‌های کسب‌وکار شد. زیرا گسترش کسب‌وکار بدون مهارت‌های کلیدی امکان‌پذیر نیست. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دوره mba گرایش گردشگری بپردازیم.

آشنایی با دوره MBA گرایش گردشگری

قبل از هر چیز می‌خواهیم به این سؤال در این مقاله پاسخ دهیم که حوزه گردشگری چیست؟ حوزه مدیریت گردشگری در MBA به مدیریت گردشگری درباره سفر و برنامه‌ریزی برای تورها بر اساس علاقه مشتری گفته ‌می‌شود. این برنامه‌ریزی‌ها شامل اسکان، حمل‌ونقل، غذا، رویدادها، کنفرانس‌ها و سایر فعالیت‌های مرتبط با مسافران و کسب سود و نگاه تجاری به آن‌ها است.

در معرفی دوره MBA گرایش گردشگری آمده که: درک مهارت‌های گردشگری، شناخت روش‌های آماری در تحقیقات گردشگری، اصول تحقیقات، آشنایی با جغرافیا، درک اقتصاد جهانگردی و مدیریت صحیح سازمان‌های جهانگردی از جمله اهدافی است که با طراحی دوره MBA گردشگری، سبب افزایش اطلاعات شرکت کننده می‌شود.

دوره MBA گردشگری یک دوره تخصصی یک ساله یا دو ساله خواهد بود که جنبه‌های مختلف مدیریت کسب‌وکار را با تمرکز ویژه بر سفر، گردشگری و مهمان‌نوازی در بر‌می‌گیرد.

داوطلبانی که این دوره را دنبال می‌کنند با جنبه‌های تجاری این صنعت مانند بازاریابی، اخلاق تجاری، حسابداری و مدیریت آشنا می‌شوند تا بتوانند به زمینه‌های شایستگی فرهنگی و اقتصادی کشور کمک کنند.

این دوره برای کسانی است که می‌خواهند دانش تخصصی در بخش گردشگری را به دست آورند و به رهبر نسل بعدی در این زمینه تبدیل شوند.

7766

بازار کار MBA گردشگری چگونه است؟

طبق معرفی دوره MBA گرایش گردشگری با حضور در این کلاس‌ها و دریافت مدارک و گواهینامه معتبر و تأیید شده از سوی وزارت علوم به سادگی امکان شروع کسب‌وکار و اشتغال در شرکت‌های داخلی یا خارجی را خواهید داشت.

در واقع این مدرک از لحاظ ارزش برای شرکت‌های خارجی هم سطح با کارشناسی ارشد بوده است. هدف دوره‌های آموزشی MBA گردشگری، افزودن به سطح قدرت کارآفرینان است. از این رو کسانی که موفق به دریافت مدرک می‌شوند، با به کارگیری تکنیک‌های مدرن در کسب‌وکار خود، از حقوق و مزایای مالی خوبی برخوردار خواهند بود.

از آنجایی که مخاطبان این صنف کاری توریست و مسافران هستند، بازار کار این رشته در خارج از کشور اهمیت فوق‌العاده بالایی داشته و از ثبات بالای درآمد برخوردار است.

با گسترش روزانه صنعت گردشگری، رشد جهانی تجارت و در پی آن افزایش تعداد شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی، نیاز به مهارت‌های علمی و تخصصی خواهیم داشت که برگزاری دوره‌های MBA گردشگری، موجب برطرف شدن این خلأها شده است. امروزه گردشگری با پشتیبانی از ۷.۴ میلیون شغل مسافرتی، به تولید ناخالص داخلی و رشد مالی کشورها کمک شایانی می‌کند.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره، فارغ‌التحصیلان MBA گردشگری فرصت‌های خوب شغلی در خطوط هوایی را به عنوان کادر پروازی یا کارکنان هواپیمایی خواهند داشت. آنها همچنین می‌توانند گزینه‌های شغلی در مناطقی مانند هتل‌ها، حمل‌ونقل، شرکت‌های مسافرتی و تور، مؤسسات دانشگاهی و غیره را دریافت کنند.

سرفصل‌های دوره MBA گرایش گردشگری

بهتر است با سرفصل‌های موجود در دوره MBA گردشگری آشنا شوید تا تصمیم راحتی در انتخاب دوره مورد نظر خود داشته باشید. دوره MBA گردشگری دارای دو بخش خصوصی و عمومی است.

در بخش عمومی توانایی‌هایی همچون ارتباط با مشتری، حسابداری، شاخه‌های متفاوت مدیریت، نحوه مذاکره و… در یک آژانس گردشگری شرح داده می‌شود و در بخش تخصصی، مهارت‌هایی مثل طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی، طراحی استراتژیک، مدیریت توریسم، مدیریت جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری و … آموزش داده می‌شود.

سرفصل‌های دوره MBA گردشگری شامل مفاهیم متعددی است نظیر:
• شناخت انواع گردشگری
• آشنایی با قوانین وضع شده در صنعت گردشگری
• آشنایی با بخش رزرواسیون
• آشنایی با فرانت آفیس
• آشنایی با بخش غذا و نوشیدنی
• آشنایی با انواع بازاریابی‌ها
• روابط با مشتری در صنعت گردشگری
• مدیریت برگزاری مراسم
• خلاقیت و کارآفرینی
• آشنایی با استارتاپ‌های صنعت گردشگری

افراد با هدف یادگیری مباحث و مسائل مربوطه به مدیریت مالی، برنامه‌ریزی‌های هدفمند، اصول حسابداری و کارآفرینی، ایجاد انواع برنامه‌های استراتژیک در دوره MBA گردشگری شرکت می‌کنند.

در هر دو دوره عمومی و تخصصی از پردازش به مفاهیم غیرضروری خودداری شده و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره‌ها با یادگیری فنون مختلف به آینده کاری خود و طراحی نقشه‌های استراتژیکی به بازاریابی حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. علاوه بر بهبود روابط با مشتری، با سیستم CRM آشنا شده و این موضوع در افزایش موقعیت شغلی و میزان درآمد آنها تأثیر بالایی دارد.

مزایای شرکت در دوره MBA گرایش گردشگری

در این دوره‌ها، اساتید تمام تخصص‌های لازم را برای گسترش جایگاه شغلی خود در حوزه توریسم و گردشگری آموخته و به راحتی بازار کار شخصی خود را راه‌اندازی می‌کنند. ناگفته نماند که سطح کیفیت دوره‌های MBA گردشگری، با حذف مسائل غیرکاربردی و ارائه مفیدترین مفاهیم آموزشی بسیار بالاست.

بسیاری از دوره‌های آموزشی گرایش گردشگری، با آموزش کلیشه‌های غیرکاربردی سپری می‌شوند، اما در دوره‌های MBA، تدریس بر اساس بازار کار صورت می‌گیرد. که این نقش پررنگی در آینده شغلی فرد دارد.

به کارگیری نوین‌ترین ابزارهای آموزشی در دوره MBA گردشگری، موجب افزایش بازدهی آموزش در فرد می‌شود.

نحوه برگزاری دوره‌های MBA گردشگری

دوره حضوری MBA گردشگری، توسط اساتید برتر و مجرب کشور معمولاً در روزهای آخر هفته ( پنجشنبه و جمعه) طی ۳۰۰ جلسه برگزار می‌شود.

دوره‌های حضوری متقاضیان زیادی دارد، ولی با این وجود اگر دانشجو به هر دلیلی فرصت حضور در یک یا چند جلسه را نداشته باشد، جای نگرانی نیست؛ چرا که فایل آموزشی آن جلسه در سامانه LMS در اختیار شخص نهاده می‌شود.

در این مسیر بهترین راه این است که در یک برنامه آموزش از راه دور ثبت نام کنید. در سراسر ایران بسیاری از مؤسسات، این دوره‌ها را به‌صورت مکاتبه‌ای یا آموزش از راه دور ارائه می‌دهند.

شرایط ثبت نام در این دوره‌ها در مقایسه با دوره‌های معمولی کلاسیک محدود است، از این رو، شرکت‌کنندگان به جای گذراندن یک دوره معمولی، گزینه آنلاین را انتخاب می‌کنند.

برخی افراد نیز به دلیل مشغله‌های فراوان، مسافت طولانی یا شیوع ویروس کرونا در چند سال اخیر، ترجیح داده‌اند تا با استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی، از جلسات غیرحضوری بهره‌مند شوند. دوره‌های غیرحضوری MBA گردشگری به علت کوتاه بودن، هزینه پایینی هم صرف خواهد کرد و این فاکتور مهمی در استقبال مردم به‌شمار می‌رود.

مخاطبین MBA گرایش گردشگری چه کسانی هستند؟

اکثر شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی، تورلیدرها، مدیران آژانس‌های مسافرتی، کارآفرینان صنعت گردشگری، مربیان و کارمندان بخش‌های توریستی هستند که با گذراندن آموزش‌های لازم، مسیر پیشرفت خود را هموار می‌سازند.

با معرفی دوره MBA گرایش گردشگری می‌توان فهمید که دوره‌های مدیریت گردشگری برای شرکت‌کنندگان خود، خدماتی همچون بسته‌های آموزشی لازم، کتاب‌ها و جزوات، آزمون‌های پایان دوره و در نهایت اخذ گواهینامه را در نظر گرفته است.

هزینه شرکت در دوره MBA گرایش گردشگری

هزینه شرکت در این دوره‌ها نسبت به گستردگی مباحث و آموزش پیشرفته توسط اساتید تراز اول کشور، بسیار مقرون‌به‌صرفه است و حتی برخی مؤسسات برای رفع مشکل افراد، پرداخت شهریه را به صورت قسطی فراهم آورده‌اند.

طبق معرفی دوره MBA گرایش گردشگری هزینه‌های دوره‌های MBA گردشگری بسته به نوع مؤسسه و فرمت برنامه بسیار متفاوت است. کل شهریه دوره به‌طور کلی مشخص نیست. در برخی از مؤسسات معتبر خارجی و بین‌المللی ممکن است بیش از چند هزار دلار برای هر دوره دریافت کنند.

شهریه دوره‌ها نیز می‌تواند در یک مؤسسه در مقایسه با سایر مراکز آموزشی مختلف باشد. برخی از مؤسسات هزینه‌های اعتباری را برای برخی از دانش‌آموختگان کاهش داده و به‌طور بالقوه هزینه‌های کلی را کم می‌کنند. این افراد همچنین می‌توانند هزینه‌های مراحل بعدی را نیز بپردازند.

با این حال، با معرفی دوره MBA گرایش گردشگری برخی دوره‌های مدرک گرایش گردشگری نیز مشخص خواهد شد که برخی از آنها زیاد هستند. این دوره‌های اغلب به صورت حضوری انجام می‌شوند. دوره‌های آنلاین و مجازی اغلب هزینه‌ها را برای مؤسسات و دانشجویان به‌طور یکسان کاهش خواهند داد.

با وجود دوره‌های آنلاین، بسیاری از هزینه‌های دانشجویانی که دور از مراکز آموزشی هستند، تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.
علاقه‌مندان به گرایش گردشگری MBA می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای تأمین مالی برای شرکت در دوره در نظر بگیرند. همچنین این افراد می‌توانند در زمان مناسب برای شرکت در جشنواره‌های تخفیف اقدام کنند. بسیاری از افراد نیز فرصت‌های کمک هزینه تحصیلی را از طریق مؤسسات معتبر دنبال می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی دوره MBA گرایش گردشگری پرداخته شد. بنابراین، دنبال کردن یک دوره گردشگری mba می‌تواند در را به روی مجموعه‌ای از فرصت‌های شغلی و مدیریتی برای شما باز کند.

نیازی به گفتن نیست، انتخاب مؤسسه‌ای که برنامه‌ای را ارائه دهد که با اهداف حرفه‌ای شما همسو باشد، برای ایجاد یک شغل موفق در بخش گردشگری ضروری است. اگر در این مورد سردرگم هستید، از ابزار سایت‌های معتبر کمک بگیرید تا لیستی از مناسب‌ترین مؤسسات را با در نظر گرفتن مهارت‌ها و علایق شما نشان دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حامد

    سلام به شما لطفا به مسعولين دانشگاه پيام نور بگوييد تا سعي كنند رشته مديريت گردشگري در مقطع كارشناسي اين دانشگاه دوره و مدت آن تقريبا سه ساله يا سه ونيم باشد نه خيلي دوره طولاني ٥سال نباشد باتشكر از شما